Thursday, June 20, 2019

Terlalu Memjua, Kopi Julia dan MCU


I



Bila aku dapat tahu lagu Terlalu Memuja nyanyian Wany Hasrita dicipta Sharon Paul dan Ahmad Fedtri Yahya, aku rasa lagu ini something.




Turns out, it's  true!




Komposisi lagunya sangat mencabar terutama sekali second verse. Lagu ini susah di bahagian itu sebab banyak note nak kena jaga dengan satu nafas yang panjang (atau kena pandai curi nafas ha ha)


Kalau fans Hasrita undi beliau, pastinya lagu ini akan masuk AJL tahun depan. But I'm rooting for Ernie Zakri hehe.








II



Aku tak pasti sama ada aku dah up kat sini belum, tapi tahun lepas, adaptasi terbaharu cerpen aku dalam antologi KOPI diterbitkan oleh Tonton. Aku rasa adaptasi ini agak besar sebab melibatkan nama-nama terkenal dalam industry seni lakon Malaysia.


Untuk pengetahuan korang, projek adaptasi ini adalah satu projek special kolaborasi Tonton dengan Buku Fixi. Sejumlah cerpen terpilih untuk diadaptasikan dan ditanyangkan di web Tonton dan Youtube secara percuma.


Kopi Julia dibarisi oleh Jasmin Hamid, Hafez Mikail dan Hafreez Adam diarahkan oleh Alif Ihsan Abd Rahman ditayangkan bermula September tahun lalu. Kopi Julia 2018 adalah adaptasi kedua selepas kali pertama diadaptasi pada tahun 2013 dengan format silent hitam putih oleh pengarah Singapura, Tan Bee Thiam.


Korang boleh tengok kat link sini









III



Filem terbaharu MCU, Spiderman Far From Home adalah filem fasa terakhir bagi set MCU (6) sebelum masuk kepada fasa 7 yang mungkin dimulakan dengan The Eternals ataupun Guardian of the Galaxy Vol 3.


Academy Award Nominee; Jake Gyllenhaal memerankan watak antagonis super villain "Mysterio". Ditayangkan sekitar Jun nanti.




Ah! Ending Endgame masih buatkan aku haunting! 

No comments:

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED