Tuesday, April 14, 2020

Review: Tiada yang Dipenuhi Rasa #Tiada #LizaHanim


 

Lagu: Tiada
Penyanyi: Liza Hanim
Komposer & Lirik: Liza Hanim / Ahmad Fedtri Yahya


Sudah lama Liza Hanim tidak muncul dengan single terbaharu. Tiada merupakan buah tangan 2020 yang dirilis sempena musim PKP. 

Kembalinya Liza Hanim dengan  balada Tiada ini semacam mengubat rindu peminat (termasuk aku) dengan karya balada yang surprisingly sangat segar, tidak melentok-lentok dan muziknya terkedepan. Ya. Muzik itu seharusnya bersifat boleh berevolusi dan bukan masih bersembunyi di takuk lama.

Tiada dipersembahkan dengan sangat "cantik" dengan lenggok vokal Liza yang lembut, tidak berlebihan, tidak kurang dan jelas sebutannya menjadikan lagu ini punyai rohnya. Dikemaskan lagi dengan susunan Sharon Paul, tak mustahil Tiada bakal lolos ke final AJL 2020 kelak. Cuma ada bahagian-bahagian muziknya seakan tidak lepas atau mungkin sengaja dibikin begitu kerana konsep Tiada ini adalah 'kehilangan sesuatu'.

Exceptional and beautiful. 


VERDICT  4/5

ps: Gundah (Ernie Zakri) dan Tiada menyantuni konsep kehilangan. Di musim PKP ini mungkin ada diantara kita yang sudah gundah kerana ketiadaan sesuatu.




No comments:

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED