Monday, March 26, 2012

Sekitar Pelancaran Antologi KOPI, di The Arts For Grab: Central Market, KL

Sekitar pelancaran.Dari kiri Syaihan Syafiq, Fadli Al Akiti, Dayang Noor, Shaz Johar, Ridhwan Saidi, Amir Muhammad, Nadia Khan, Gina Yap, Zara Syed, Amal Hamsan, Nik Adam, Asyraf Bakti, Redza Minhat dan saya:)

Alhamdulilah, pelancaran cerpen pertama tulisan aku- Kopi Julia, di compile kan dalam sebuah antologi cerpen KOPI dah berjalan dengan lancar Sabtu lepas di The Arts for Grab, Central Market, KL.

Majlis berlangsung dari jam 12 pm-2pm:)

It was fun and amazing when arts been appreciated so much with the room full of artist (bukan artis nyanyi2 tapi artis dari segi penulisan, pengarah, pelakon juga penerbit)

Majlis dimulakan dengan editor KOPI, Amir Muhammad memberi sepatah dua kata disusuli dengan penayangan tiga filem pendek adaptasi dari antologi ini iaitu ‘Kopi 3 Rasa’ tulisan Shaz Johar diadaptasi oleh Nazri M Annuar, ‘Kopi Percik’ tulisan Amal Hamsan diadaptasi oleh Azizulhakim Salleh dan ‘Kopi dan Dia’,hasil tulisan Syaihan Syafiq (cerita asal Secangkir Kopi Bersama Dia) arahan Fikri Jermadi.

Perbualan menyeronokkan antara Syaihan Syafiq (novel beliau 'Bisik' dah boleh beli sekarang) dan Nabila Najwa (Cethu) yang sempoi!

Ketiga-tiga filem pendek ini aku suka! Walaupun durasinya hanya 10 minit, lebih kurang; I do enjoy every moment!

Sesi ambil gambar, sesi tandatangan malah beramah mesra juga berjalan dengan baik. Malah event ini terus membakar semangat untuk menyudahkan suntingan manuskrip sendiri! Ho yeah!!

Tiga rakan blogger yang datang support. Mereka ini antara followers dan blog i followed paling awal. Thanks nukerude, hafizzuan dan iyllienaz!!



Gambar last ni baru cilok dari blog atie hehehe. Ini semua teman Aksara Keraian dulu. Dari kiri Kak Nusrah, Zara Syed (juga menulis untuk Kopi- Barista Cinta, saya dan Khaizarien aka Atie)


Kepada yang tak sempat nak bertegur sapa, minta maaf bebanyak ye:). Terima kasih juga buat Kak Nusrah Yahya, Khaizarien ( 2 blogger yang saya kenal melalui Aksara Keraian; selain Zara Syed), juga blogger Eazy Izzuddin yang all the way datang dengan kameranya dan kawan ku Zailan yang sudi menumpangkan rumah beliau untuk satu malam.hihi

Thanks for buying #KOPI and reading Kopi Julia :)

#Thanks nukerude dan Mr Amir Muhammad atas gambar2 ni. Aku masuk dalam blog terus.hehe. Tak sempat ambil gambar on that day.

6 comments:

Muhamad Zaki Zafir said...

aku doakan semoga kau akan jadi penulis mcm hlovate dll 1 hari nanti.insyallah. :)

ghost said...

congratz utk kejayaan KOPI. aku dah hirup lebih awal. Amir Muhammad sentiasa memberitahu aku awal. :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pergh!

Pergh!

:D

Faizal Sulaiman said...

Muhamad Zaki Zafir ---> terima kasih bro! nak jumpa ko kalau ada launching lagi k:)

Faizal Sulaiman said...

ghost writer---> waa untungla ko, bro:)

btw ko datang tak masa sabtu. aku teringin nak jumpa ko tau

Faizal Sulaiman said...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ ---> mih
mih
mih

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED