Sunday, February 22, 2009

LELAKI DAN FEMININ

Hola..Hola...

Salam sejahtera kepada semua pelawat2 blog aku ni. Ada beberapa perubahan yang obvious yang sudah aku lakukan pada blog ini. Harap2 dapatlah memuaskan hati korang!. Seindah Dunia Kita kembali terampil dengan gaya penulisan yang lebih sharp, tepat dan paling utama Insya Allah tidak akan menyusahkan korang untuk membaca. Dengan tagline baru:-) Ekspresi Lelaki Memekak, blog ini akan cuba menyelusuri kehidupan sekitar dari pandangan seorang lelaki.
Kali ni aku nak bukak topik sembang mengenai isu Lelaki dan Feminin. Sekarang ni ramai lelaki dah berubah penampilan. Kalau dilihat past 10-20 years, lelaki adalah makhluk yang tak berapa reti nak menjaga kebersihan mahupun soal penampilan. Tetapi senario itu berubah zaman sekarang. Bukan nak kata lelaki menjadi semakin lembut tetapi lelaki zaman sekarang ini sangat menitikberatkan soal kecantikan fizikal, penampilan dan gaya @ dalam bahasa mudahnya, metroseksual.
Kalau dulu, bila tengok jer lelaki calit bedak@foundation@cream sun block memang tak boleh blah!. Mesti kena bahan 'Cik Pon'..'Cik Pon'!!!. Tapi zaman dah berubah la. Zaman era globalisai ni memungkinkan apa sahaja yang berlaku dalam dunia nih!. Pernah tengok lelaki macho, pakai kemeja kaler soft pink?. Itu salah satu contohnya la.(Penulis sendiri ada sehelai T-Shirt pink), selain membawa payung sebagai salah satu aksesori. Isu payung ni pun satu hal jugak. Kadang2 aku naik pelik dengan pandangan skeptikal orang kita yang melihat lelaki berpayung ini dengan pandangan yang sangat jengkel. Ikut time la. Ini time hujan pun nak perli ke?. Kalau kat overseas, payung ni dah mcam satu kemestian tak kira jantina. Tak bawak alamat basah lencun lah ko yeop!!!. Kat local kita sendiri pun ada banyak sumber rujukan untuk mereka yang begitu concious about appearance seperti penerbitan majalah MASKULIN oleh Kumpulan Karangkraf.
Dari sudut opinion aku, lelaki dan perasaan sedikit feminin ni memang tak boleh lari. Selain 2 contoh yang aku berikan tadi, nak trace lelaki yang berjiwa feminin ni senang je. Lihat pada kesedihan & tangisannya. Dan jikalau dia menangis kerana kamu wahai kaum wanita, air mata itu jujur & mahal wooo!!!. Jangan anggap dia mengada2 atau sudah 'berubah jantina' pulak!.
Kesimpulannya, lelaki dan feminin adalah suatu yang tidak boleh dipisahkan. Tapi awas, tak semua lelaki berjiwa feminin ni tidak akan mengubah kecenderungan peribadinya!!
Satu undian dijalankan di POLL sebelah kanan korang. Silalah vote dan jangan malu @ segan untuk meninggalkan barang sepatah dua komen!.
Adios!!

Faizal Sulaiman:-) Teringat ayah dekat kampung. Huhuhuhu.....

2 comments:

suffyan razzaq said...

feminisme...

salcomey said...

btul2... sal stuju ngn ape yg indera bincangkan kt cni...kekadg tu kite sbg pompuan suke glakkn ble laki bpayung kononnye kelakr nmpk mcm lembut x kuat la.. pela.. pdahal dpt prevent dr sakittt... so kpd lelaki toksah la malu... jgn krn terlalu fikr ape org cakp sampikan diri sendiri yg binase...

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED