Sunday, August 16, 2009

TIGA LAGU

Salam readers.

Harap2 korang sihat hendaknya. Korang pernah tak tersenym bila terdengar satu2 lagu, lebih2 lagi bila dengar buat pertama kali?


Well, untuk entry kali ni, aku nak berkongsi 3 lagu yang aku baru dengar dan aku dah tersenyum macam orang kureng siuman.hahahaha

Okay..OST Bohsia ni memang aku baru saja dengar. Ketinggalan kan?. Well lagu ni sarat dengan humor, slang remaja2 zaman skunk dan lirik yg straight-foward. Lagu pun catchy dan part paling besh bila Hani menyanyi "Aku bukan bohsia..bukan bohsia..bukan bohsia!"

METER SENYUM:-)
Lu pikir lu seksi, kau korek hidung..
Tengok perut dah berisi, sudah tergantung..
(toing..) hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong
sorong papan tarik papan baru nak mintak tolong!
(hoi..) menyesal konon, sekarang baru lu nak pikir dan termenung..

p/s-Siap ada "Toing" tuh. Lawak tol!


2) Enjut (Noraniza Idris ft. Cat Farish)
Cam biasa Kak Ani tetap maintain her music concept in this song biarpun berkolaborasi dgn Cat Farish-FC. Enjut yg dibikin dengan nafas segar membuatkan lagu ni tak jemu didengar banyak kali. Suprisingly, in this song, diorg campur siket elemet music kuda kepang di dalamnya.

METER SENYUM:-)
Part Kak Ani nyanyi..
"Enjut..enjut..enjut
alalamak aii enjut
Enjut ramai2 enjut"

p/s-Seyesh aku senyum sebab fikiran ku kuning bila dengar part ni.hahaha..Sangat tidak senonoh dowh aku!


3) Seumur Hidup-Dafi
Why Dafi??.Okay lagu ni sangat fresh dan mengingatkan aku dengan konsep album Yusry-Dekat Padamu. Elemen campuran ska menjanjikan irama catchy lagu ini. Memula aku dengar, memang cam lagu Yusry, Warna Kehidupanku

METER SENYUM:-)

"Yang arif izinkanku membuat pengakuan..
bersalah ke atas semua
tuduhan yang disabitkan

Tak guna peguam bela
kerana cukup nyata kujatuh cinta dengan
niat maka hukumlah ku
bersamanya seumur hidup"

p/s-Cam dalam court plak.hahahah..Haih..bahagia seh dengar lagu nih!

Indera:--)Tak salah dengar lagu sambil tersengih-sengih. Tapi make sure takde org tengok tau!

6 comments:

bananasplit said...

ja...cute giler anak monyet dua ekor tu.
bg ak sekor bleh??
nk bg hadiah utk cik kedondong.hehe..

capone said...

mane bole amik bananasplit...dua2 tu kn en.jhambu ngan cik kedondong huargh huargh huargh kalo amik sekor, x berteman ler yg sekor lg... :)

Faizal Sulaiman said...

bananasplit--)boleh saje.amik la. anak monyet ni nakal tau!

Faizal Sulaiman said...

capone--)meh aku sambung gelaknya. harharharharharaharahara.adess sakit peparu aku dowh.hahha

bananasplit said...

capone ni mmg x sayang mulot la..
ak fire kan br tau..
nk samakan kitorg pn jgn la ngn monyet ni.

dush3x!!...Kill2x!! Die2x!!

capone said...

whazzup bananasplit...jgn ler marah, samakn awak ngan monyet2 tu?? x phm ler, sy samakn ngan en.jhambu ngan cik kedon jer

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED