Tuesday, October 30, 2012

Ke Seribu


Percaya atau tidak, ini adalah entry yang ke seribu ditulis sepanjang empat tahun berblogging.

Alhamdulillah. Allah masih beri kekuatan untuk menulis. Lagi dan lagi. Ini adalah kurniaan Allah yang sangat aku syukuri.

Ketika kali pertama aku menulis blog pada August 2008. Masa tu suka-suka. Tapi kalau dah dasar minat menulis, keinginan tu tak berhenti setakat itu. Banyak benda yang aku kongsi waktu itu. Mostly tentang pelajaran dan pengalaman sebagai seorang siswa.

Luckly tak sangka penulisan aku dalam arena berblogging ini sudah jejak sampai 1000 entries.

Entah apa aku repekkan, aku pun kurang pasti. Aku cuma harapkan manfaat yang kalian perolehi baik entry berbentuk kriktikal ataupun cerita pendek yang aku reka. Itu semua tak lebih dari sekadar hiburan dua tiga minit sebelum kita kembali berpijak pada dunia realiti yang kadang-kadang menyakitkan.

Blogging juga buat aku kenal beberapa orang kenalan. Well, some of them stay sampai sekarang. Some of them sudah let go dunia blog dan kembali menjadi manusia private malah sebahagian dari mereka sudah lost contact.

Aku takkan lupa jasa kalian, singgah ke blog ini. Menitip pesan. Melontar komen. Menjadi followers. Memberi kritikan atau sekadar Anon yang berkata sinis lewat entry-entry yang sensitif.  Aku doakan kesejahteraan kalian hidup bahagia dunia dan akhirat.

Terima kasih followers lama. Followers baru dan followers yang sudah meninggalkan aku.

Aku pun tak pasti sampai bila entry di Seindah Dunia Kita ini akan bernyawa. InsyaAllah, selagi hayat dikandung badan, aku akan berkongsi dengan kalian semua.

Well mungkin untuk sepuluh, lima belas tahun lagi agaknya. Kalau panjang umur. Amin!

Terima kasih atas sokongan!


#1 Shortie akan disiarkan esok.

# 2 Gemersik episod 3 akan disiarkan Khamis ini

# 3 Sebuah rebiu buku dari seberang akan disiarkan Jumaat ini :)


#4  Rebiu #BOLA dari akhbar UTUSAN kelmarin. Oh ya. Kalau berkesempatan bolehla korang hadir ke majlis pelancaran antologi #BOLA pada Sabtu, 3 Mac di SilverFish Books, Bangsar dari jam 3:00 petang hingga 4:30 petang.Novel baru FIXI, GERGASI juga dijual pada event tu, InsyaAllah

2 comments:

zul said...

tahniah... keep writing... gud job bro...

Faizal Sulaiman said...

zul ---> terimas bro! terima kasih menyokong!

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED