Salam followers;
Banyak benda kita akan rasa jengkel. Satu perasaan meluat yang bila disimpan, akan menambah rasa sakit hati. Pernah tak korang rasa situasi ni?
Urusan temuduga pelajar T ngan satu Head Department. Urusannya mudah. Dia hanya perlu bertanyakan beberapa soklan kepada Tuan B. Itu saja.
Bila nak berurusan ngan Tuan B, Tuan B kata,
"You can call Miss E for further info". Hati mula berkata, aik?,kata dia yang leh jawab?.
Bila call Miss E, dia plak leh wat kerek & kata "You kena tepon Puan O. I tatau menau tentang hal tu.Better ask Puan O for confirmation". Hati panas sket!.
Bila telefon beralih kepada Puan O plak, Puan O ngan slumbernyer memberitahu
"Awak kena call Head Department dulu. Minta kebenaran diorang sebelum buat apa2"
Hati yang panas, jadi menggelegak!
Yang bestnyer bila panggilan dibuat, Head Department bleh kata "Kamu boleh minta kebenaran tros dari Tuan B. Pihak kami tak kisah!"
Hati yang menggelegak, meletop dan mula hendak memaki. Dari Tuan B, Miss E, Puan O & termasuk empunya Head Department yang tak berdosa.
Seyeshshit, kadang2 kita pon bukan hadap sangat nak interview org sana, temubual org sini, amek gambar itu, snap gambar ini. Apa la yang payah sangat agaknya ye?.Banyak tol birokrasi nya!
Nak kata kena bayar...tak juga.
Nak kata sumer bizi...buat2 bizi, iyalah kot
Kadang2 confius juga dengan orang kita nih. Kalau org luar nak datang, bukan main nak sambut bagai. Kalau boleh satu department nak ganti baru. Nak nampak perfect, katanya!. Staf2 plak digalakkan memakai pakaian baru. Showing some standarts, kaedahnya!. Senyum tu penting!
Tapi kalau orang sendiri?
Ada nak layan camtu?
Kalau boleh, sumer info yang kita perlukan tu, dia boleh2 nak sorok celah2 batu!
Kalau cakap pasal service plak, lagila haru!
Lebih2 lagi kat customer service counter. Kita punyalah elok bertanya.
Dia plak leh wat muka ketat seribu!.Senyum?. Jauh sekali!.
Pergh kau ingat kau Paris Hilton??
Adess..
Mujurla kau tu jadik staff jerr. Kalaula kau tu PM, for sure kau akan jadi si pemerintah kuku besi!
Lepas tu, ada hati nak capai standart tu, standart ni. Standart tahi kucing dow kalu service cam hampeh!
Orang kita biasala..Kaya ngan slogan. Kaya ngan ayat2 power. Tapi perlaksanaannya?
Budi bahasa budaya kita???
Indera:--)Sopan itu penting!
Tweet
8 comments:
hahahaha... bab2 cam ni memang aq nak sound. aq ni kadang2 jaga kaunter bro. tengok mood ar time ko nak tanya tu nak tanya ni. kalau mood aq time tu x baik sia2 ko kena maki. hehehe.. xder ar camtu. kami punya service baik punyer... kadang2 mereka tu kerje untuk RM bukan utk tanggungjawab. tu kadang2 aq menyampah ble berurusan dengan mana2 pihak yang cam cibai... lagi gov punyer department. harap muka je cantik tapi kengkadang muka depa macam nak kena penyepak jerk! so pepandailah berurusan dengan orang2 yang anggap they all tu paling best...
ni mesti nak buat asemen ku chik?
Tunjuk Bintang --)pergh ni tak puas hati tahap gaban ni bro.hehe.diorg ni nasib je keje camtu.kalu besar siket jawatan tatau la nak ckp camne.
cik kedondong --)bukan esaimen ku cik je CK, tapi mcm2 la.sakit ati doe.
kena tendang sana.
kena sepak sini.
kalo aku lah.
sepak je semua.
terus kena banned!haha
dr B ke E ke O...biasala org2 yg keje kat 'tempat' mcm tue mmg indah khabar dr rupa..b cool..!!
Kuwe --)ganas demo kue!.hehehe
hafizzuan --)tau takpe.kena adakan kursus etika wat diorang tu.tapi kan, banyak2 kursus pun diorang still camtu jugak.
hehehe
Post a Comment