Thursday, January 28, 2010

OPTIMIS..BANGUN..BANGUN!!!


Salam;

Semua orang ada kenangan. Errr.., kenangan cinta yang dimaksudkan disini ya. Biasalah..bila diri merasa sepi dan bila aku cuba melawannya semula, aku akan teringat memori2 silam. Memori bersama orang tersayang..

Sesiapa pun pernah mengalami perasaan ini, kan?.

Dalam hal ini aku cuba menjadi manusia optimis. Sentiasa positif. Aku akan menyibukkan diri atau hang out dengan kawan2. Tapi tak selamanya begitu, kan?. Dan adakala ia tiba2 datang. Sungguh tak selesa!

Optimisku senang saja. Mungkin bukan si dia yg terbaik untuk kita. Kita akan ditakdirkan berjumpa orang yang sesuai kelak. Dan dalam hal ini, kau perlulah mencari. Tak guna kalau kita mengingati seseorang yang bukan hak kita lagi. Suatu pembaziran!!

Tak guna kau menangis, meratap apa jadah lagi. Sehari dua mungkin dibolehkan. Kau kena ingat..,ada insan yg lebih sesuai dan padan buat kau...

Tapi tak mengapalah kalau kau mengingatinya sesekali...

*Mendengar bait2 lirik lagu "Sebagai Teman", dr Dato Siti Nurhaliza ft. Kris Dayanti. Ada kenangan disebalik lagu nih...

FaizalSulaiman'sFootNote---)Apapun yang terjadi...Berjalanlah tanpa henti

13 comments:

s a r a said...

em menarik..
lets b +ve..
tak semestinye ape yang kite nak sangat tu terbaek untuk kite kann??

FaizalSulaiman said...

s a r a ---)yes sara.couldn't agree more;)

Adahjay said...

hehe...ssh gak penah berchenta ni. aku sentiasa single...x tau perasaan tu cane ahaks

miss lolly a.k.a luvfareda said...

yg penting.

cinta tak boleh dipaksa. *erk cam lari tajuk je. HAHAHAHA

julianasuparman said...

dulu pernh seorg senior bgtahu aku...
"x semesti kita boleh miliki semua yg kita kehendaki,kalau kita genggam ia akan jd beban...lepskan, biarkan ia bebas".....

'AQILAH said...

aku pun sedang bersedih.

'AQILAH said...

aku teringat kisah jodoh ustazah cerita....dia ada untuk kita, cuma kita tak tahu bila dan siapa...tak semestinya bercinta 10 tahun itu jodoh kita. semua Dia dah tentukan :)

FaizalSulaiman said...

Adahjay --)ko kena rasa Adah. mulanya mang manis..huhu

FaizalSulaiman said...

miss lolly---)cayalah lolly.mag takle dipaksa kan?

FaizalSulaiman said...

julianasuparman ---)suka quoting ko.
"tak semua yg kita miliki, itu yg kita kehendaki"

FaizalSulaiman said...

'AQILAH--)sabar ye qilah.cam ustazah ko ckp ar..,"dia ada utk kita cuma kita tatau siapa dan bila masanya"

jangan sedih2 okay!

iyllienaz said...

huh..dah lama rasanya xdtg blog ni..busy la lately..hehe..eh, klo da bukan jodoh kite, terpaksa la ahdapi perpisahan kan..hmm..

FaizalSulaiman said...

iyllienaz ---)tulah kan.kena terima ngan redha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR