Tuesday, January 26, 2010

SAYA? BEZA!


Salam;

Kat sekolah dulu, aku selalu rasa rendah diri bila cikgu sebutkan nama tiap kali nak bagi kertas periksa mahupun waktu tukar kelas dihujung tahun.

Sebab apa?. Bukan sebab nama aku tak sedap.

Tapi sebab nama aku banyak sama dengan nama orang lain. Cikgu pulak sebut nama saja. Sebutla sekali ngan nama bapak. Kat sekolah rendah saja, ada lebih dari dua orang nama sama dengan nama aku.

Sungguh benar, aku tak selesa.

Aku pernah ya, keluar bila nama dipanggil. Waktu tu bukan kelas biasa, tapi perhimpunan rasmi. Dah sampai separuh jalan, baru cikgu sebut..

"Eh bukan awak la"

Sumpah beb. Aku malu tahap gaban. Rasa cam nak lari dan jerit tidaaakkkkkk je. Cis, bedebah sungguh hari itu.

Tapi bila aku dah melangkah ke alam Uni, ketakutan tu mula reda sebab takde sorang pon classmate aku yg namanya sama dengan aku. Hip..hip..horayyyy..

Dan dari saat itu, aku mula bangga menggunakan nama sendiri. Its just a name. Yang penting, bagaimana kita membawa nama kita itu dengan perawakan @ sifat yang sesuai;)

FaizalSulaiman's FootNote---)Suka tgk artis dulu2 yg nama komersilnya langsung lari dr nama asal!.hehe

14 comments:

NUke_Rude said...

hahah. aku dlu pun sama gak bro.. bila cikgu panggil nk bg ketas exam je, semua amer tunggu... sampaila cikgu panggil dgn nama bapak skali.. huhuhu..

FaizalSulaiman said...

NUke_Rude---)owh..nama ko amer ek?wakakaka.hehehe.mang betol pon. samala ngan aku.masing2 tak kuar umtil cikgu panggil nama betol.hahaha

'AQILAH said...

aku pun suka name aku !...:) hee, eh, classmate aku ade name faizal, kiteorang pggil pejal..

FaizalSulaiman said...

'AQILAH --)haha..masa blaja kat Uni pon, member2 panggil camtu gak;)

mr.syazwan said...

hahaha

biasa la tuh...

den pun nah kena gak...


huhu

FaizalSulaiman said...

mr.syazwan---)Tapi wan lain. Ada FUYOOOOOOOOOOOO kat blakang tuh.hehehehe.mang fuyooo la wan!!!

Frodo Baggins said...

HAHHAHAHHAA faizal!!!
ngeriii sioot!!!!
nama wa pown bnyk yg sama ..
agaggagagga


>>___<<

FaizalSulaiman said...

Frodo Baggins ---)gila nakal ko gelak weh!hahahaha..nama ko pon byk sama?hahahaha..samala nasib kita doh;)

s a r a said...

suke part hip..hip horay tu...
ahaha
ade kaitan kan??

FaizalSulaiman said...

s a r a ---)ahahaha..ada2.hihi

cik kedondong said...

nasib baek nama aku berbeza sket..tapi kadang2 aku slaloo salah dengar..tu pon masalh jugak.hehe

miss lolly a.k.a luvfareda said...

HAHAHAH.

ada gak pernah terjadi. kitorang duduk sebelah2 pulak tu kat kelas. ngeeee.


sudah2 nya sorang panggil si A seorang si B.

FaizalSulaiman said...

cik kedondong ---)hehehe.sib baik aku jarang salah eja nama ko kan?hihi

FaizalSulaiman said...

miss lolly---)jadi, lolly A ke B?haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR