Tuesday, July 26, 2011

Beribu Sesalan


Semalam entry tentang kemaafan.
Harini entry tentang sesalan.

Ada suara nakal bertanya.

‘Kau okey ke bro ?’

Jawapan: Aku sangat okey. Entry tak ada kaitan dengan kestabilan emosi.

Mungkin lagu ni dah basi, tapi aku tetap nak buat sedikit ulasan.

Gabungan tiga artis wanita yang mempunyai pelbagai vokal range menjadikan lagu ‘Beribu Sesalan’ kedengaran indah.

Aku jarang mendengar kolaborasi lebih dari dua suara dalam satu lagu, lebih-lebih lagi dalam scene musik Malaysia. Ada tak ada pun lagu ‘Ada Cinta’ beberapa tahun lepas. Hadirnya Beribu Sesalan menjadikan lagu ini unik-dengan kolaborasi triple dan lirik yang menceritakan kekecewaan wanita yang dihamput cinta yang dah pergi meninggalkan. Beribu Sesalan mantap apabila dialunkan Jaclyn Victor dan Ning Baizura. Manakala alunan Shila Hamzah tampak lebih lembut, sesuai dengan vokal beliau.

Shila Hamzah masa masuk Sinaran Pasport Kegemilangan, sangat comel ok !he he he.

Penceritaan dalam Beribu Sesalan simple. Kisah cinta yang akhirnya putus, menjauh lalu kecewa dengan janji dimungkiri lagi. Ini diperkukuh dengan lirik ‘Sia-sia ku mencintaimu, setia padamu, percayakanmu’. Lirik yang starughtforward dan mudah faham.

Overall, lagu ni pun kalau masuk katergori vokal terbaik dalam Anugerah Industri Muzik musim depan pun, ada harapan nak menang!


Tetiba tersama plak


PS: Dah semakin jarang tengok TV.Lagu ni dijadikan tema untuk cerita ke?

PS2: Semalam tonton Supermak.Nasha Aziz what a word??She's stunning!

4 comments:

'AQILAH said...

ade, citer annisa..dgr lagu ni teringat annisa :) thumbs up kat supermak !

Mutiara Bernilai said...

beribu sesalan ni OST utk Annisa punya drama :)

besh!

FaizalSulaiman said...

'AQILAH --->oh citer slot samarinda tu kan?

FaizalSulaiman said...

Mutiara Bernilai--->itulah.kita yg dah lama tak tgk tv, baru tau,hehehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR