Monday, July 25, 2011

Kemaafan Dendam Terindah


Eh. Macam tajuk lagu!

Ya! Kembali berupdate setelah menyibukkan diri dengan kerja yang sibuk. Sedar tak sedar, minggu depan dah masuk Ramadhan. Puasa di siang hari pada waktu bekerja seronok sebenarnya. Tak payah fikir pasal nak makan apa waktu tengah hari.

Berbalik dengan tajuk entry.

Kita semua pernah lakukan kesilapan. Mengguriskan hati dan perasaan orang lain.

Sampai waktu, takkan nak berdiam diri?

Pintalah kemaafan, walaupun kadang-kadang sebenarnya perit untuk dilakukan.

Yang penting kena ikhlas.

Memaafkan dan melupakan adalah satu perkara sukar, lebih lebih lagi perkara yang ingin di maafkan tu terlalu pahit untuk diterima

Memetik bait lirik Kemaafan Dendam Terindah:

Sekali ini aku rela, merendah diri beralah
Agar perhubungan terjalin semula..

Indah bukan ?

7 comments:

Nazz@Purple said...

mulut mungkin mampu melafazkan maaf..tp hati..?agak sukar..

ghost writer said...

masih berusaha dan belajar dalam memaafkan sesiapa sekalipun hati terlalu remuk kala itu.ala,takat mana lah lamanya dendam pun.

FaizalSulaiman said...

Nazz@Purple --->ada sesetengah sukar, tapi insyaAllah kalau kita perlahan perlahan

FaizalSulaiman said...

ghost writer--->aku suka ayat last ko!

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

kadang kala perkataan MAAF ni mmg susah diluahkan...hmmmm...

FaizalSulaiman said...

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A)--->InsyaAllah pojie.kalau betul niat kita mahu melupakan, kita boleh memaafkan walaupun perit sebenarnya nak buat

siti azizah Sang Pencinta said...

en ijal. betul tuhh.. jika boleh tiap malam sebelum tidur maafkanlah semua org. Jadi esoknya pagi dgn segar dan ceria

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR