Tuesday, July 05, 2011

Peram: Cantik Tapi Tak Molek


Mungkin entry yang bakal korang baca ni pernah dibaca di mana-mana medium atau mungkin pernah jadi pada diri sendiri.

Jujur aku katakan, aku tersangat pantang dengan manusia bersikap biadap atau dengan kata lain kurang ajar.

Lebih-lebih kalau perasan diri tu cantik/hensem semua orang dia nak pandang rendah. Macam dia saja yang bagus, jadi tak perlu terima pandangan orang lain. Terma biadap ni ada macam-macam jenis:
1) Cikgu cakap kat depan, dia sibuk berborak dekat belakang. Langsung tak hormat!
2) Bila bersoal jawab atau diminta beri pendapat, buat muka, siap jeling
3) Nasihat tak mahu terima. Macam dia sorang betul saja
4) Ah malas la nak list down. Menyakitkan hati aku saja.

Kau orang pun pernah nampak banyak kan? See a lot of examples! Sindri mau ingat derr!

Muka cantik/hensem, otak kosong perangai biadap, takde guna! Betui dak? (stail Kedah-Juvana)muehehehehe

Bagi aku cantik tu datang dengan pakej seperti hormat orang tua, bersopan, cakap penuh hemah, sentiasa memandang orang lain dengan persepsi baik, kawal perangai dan macam-macam lagilah. Bila dah berlaku perkara biadap, secara tak langsung, mak bapak juga yang dipersalahkan-walaupun-hampir-kesemua-kes-didikan-dari-ibu-bapa-adalah-perkara-pertama-yang-perlu-diambil-kira.

Namun, bagaimana kalau mak ayah sudah mendidik dengan baik, tapi anak tu sendiri yang berperangai seperti syaithon-nirrojim?

Perlukah, terma lututku di pipimu atau kasutku di mulutmu??? LOL

Tepuk dada, dada sakit:)

PS: Tak sempat nak berblogwalking.Bulan sibuk sudah bermula

PS2: Dikesempatan ini juga, aku ingin mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada kawan sekelas, Saimah Hamid dengan Pasangan Mohd Zahril semoga berkekalan hingga akhir hayat. Minta maaf sangat2 tak dapat datang majlis 2hb Julai di Batu Kurau (aku ada Majlis Konvokesyen) dan 9 Julai di Ipoh (aku terlibat dengan program Sukan Rakyat). Untuk dua minggu mendatang pula, program Kemahiran Insaniah UiTM. Minta maaf sangat2 ya:)Justify Full

12 comments:

Seri said...

kalau setakat hensem/ cantik, kaya, pandai tapi kalau kurang akhlaknya tak guna juga.......

ghost writer said...

nafsu binatang kurang ajar..biadap!!!

mereka harus dibunuh!!

calm down bro...hihi

tengkorakemas said...

alahai bro, biar aku jadi anak murid bro, aku tak buat mcm tu hehe..

Hans said...

yups
sebab tu la kadang2 aku rasa mak bapak pun xbersalah
kalau dah anak keras kepala
dilarang dipukul xnak dengar
salah anak la kan
:-)

Ukur Baju Di Badan Sendiri

NY said...

mmg sakit sgt hati ni bila bdepan dgn org seperti yg dilistkan di ranking pertama td...tatau siapa yg patut dipersalahkan sbb ada jugak mak bapak yg dh didik anak dia dgn baik tp anak tu yg perangai mcm syaitonnirrajim...susah nak menilailah.ada jgak yg muka cntik hati pun baik.muka yg x seberapa plak yg over mengalahkan org cntik/hensem..apa pun kita jadikan telatah org sekeliling tu sbg iktibar dan panduan hidup kita...insyaALLAH.. =)

FaizalSulaiman said...

Seri --->gadaikan saja otak tu buat pekasam. tak selari dengan muka buat apa, kan?

FaizalSulaiman said...

ghost writer--->hihi

dialog meriam tu, aku pinjam:D

FaizalSulaiman said...

tengkorakemas --->kalu ko, aku percaya:D

FaizalSulaiman said...

Hans --->aku setuju, hans. kadang2 mak bapak dah try the best untuk bentuk sahsiah diri anak.tapi ada anak2 yg degilnya..masyaAllah..biadapnya ya Allah..

FaizalSulaiman said...

NY --->saya setuju, kak. yang baik kita ikot, yang tak baik, perlulah ditinggalkan

Seri said...

btl tu. otak tu pun x leh jd pekasam agaknya. terus berulat. haha

FaizalSulaiman said...

Seri---> hahahaha..tp tak boleh biarkan.kita kena ajar sikit.meaning mcm seri sebagai guru, kena bertegas:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR