Monday, November 28, 2011

Menanti: Tak Pasti: Pergi


I love rhymes.

Salah satunya tiga patah perkataan di atas.

Perkara tiga perkataan di atas selalu jadi pada manusia.

Kita menanti pada satu kepastian.

Dan bila kepastian itu kabur warnanya.

Maka ada dua pilihan:

A) Tunggu
B) Pergi

Seperti yang aku katakan mungkin dalam entry-entry sebelum ini, jika kita rasa BERBALOI nak tunggu seseorang tu, kita patut tunggu. Jangan sia-siakan cintanya sama sekali. Lakukan yang terbaik sebab kita tahu, kita akan dapat HASIL dari apa yang kita tunggu itu.

Tapi kalau rasa PENANTIAN itu tak BERBALOI, maka keputusan pantas yang perlu kita lakukan adalah PERGI. Pergi dan mencari lagi.

Soalnya disini, kita selalu TAK TAHU sama ada penantian kita itu BERBALOI atau TAK. Selalunya kita akan dapat keputusan yang sangat menyakitkan.

Dan selalunya, kita takkan bersama orang yang kita tunggu tu.

Penantian tu penyiksaan, tahu?


Lagu ni aku tujukan khas buat mereka yang setia menanti tapi kat hujung2 tu tak dapat apa yang dia nak. Ok sounds brutal. Well that's life we talking about. Terima kenyataan yang dia sebenarnya bukan milik kita pun.

Lagu ni dah lama.Sekitar 1993. Orang ofis ada yang bukak jadi aku gugle.hahahaha

6 comments:

NY said...

tatau nk ckp sama ada dh serik atau trauma atau apa...kdg2 rasa bosan bila selalu dlm keadaan begitu..tatau smp bila nak tggu seseorang yg ikhlas dtg menghentikan penantian tu..yang pasti skrg hanyalah BERSERAH~

FaizalSulaiman said...

NY ---> betul tu kak.redha. cari cari juga,tapi berserah.

saya pula dah jelak nak tunggu. more of serik dah

khaizarien said...

yerpo..atie pernah menanti..menanti dan setia. hingga akhirnya kecewa.kecewa yg teramat sgt. tp hati ini rase puas. sbb sekurg2nye mase die ade kite hargai die.walaupun die sikit pun x hirau psl kite. saat dpt jwp yg kecewa, hati ini puas kerana tiada lagi penantian yg x pasti. kini sglnya dh pasti. dan ianya tak sia2 sikit pun sbb byk yg atie belajar n dpt dri penantian itu.

FaizalSulaiman said...

khaizarien ---> you go atie!

jarang faizal dapat jawapan maha positif macam ni.

selamat mencari dan moga apa yang dicari kekal berkekalan

NY said...

setuju dgn atie...saat kecewa menerima jwpn dan saat itulah kepuasan yg dh kita dpt bila kita tahu kita x perlu menanti atau tertanya2 tntg apa2 lg...
setiap kali knal dgn ssorg pasti dia org yg salah dan tak sepatutnya dikenali.sgt benci dgn keadaan tu.bila cuba nk lupakan cerita lama dan cuba berfikiran positif tp setiap kali itulah cerita yg sama berulang..kdg kala dh penat nk tggu atau mencari..namun ALLAH itu MAHA ADIL.pasti ada yg terbaik yg sudah DIA tentukan utk kita..

Lelaki Ini said...

aku memg jenis tak leh tgggu..
if dia tak nak aku..
aku terus blah!
maals nak tggu2..
nanti pasti dia akan cari aku balik!
hahahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR