Friday, May 15, 2009

I’M BACK!


Finally I’ back!!! Miss blogging sooo much. Rindu aku tak?. Muhahahaha. Ok to be honest, sebenarnya aku ada masalah di tempat kerja tu. Tak perlulah aku nak cerita keaiban orang tetapi sekadar mengatakan bahawa, kalau aku kerja kat tempat tu, mungkin bayaran yang aku terima nanti tak setimpal dengan apa yang aku buat @ mungkin aku tak dibayar langsung @ mungkin apa yang dijanjikan hanya mimpi di siang hari (hohoho…ayat x bleh laa). So, sebelum terjadi apa2 yang buruk, aku memutuskan untuk tak mengambil job tersebut. Maybe, ada sesetengah yang berpendapat aku terlalu demanding. Ini bukan soal demand tak demand ok. Aku pernah ditipu sekali (waktu lepas SPM) dan aku tak mahu perkara yang sama berulang. Keadaan dimana aku terpaksa meminta baki gaji (sebab tak bayar penuh) dan aku rasa waktu tu aku tak ubah macam pemintak sedekah!. By the right, gaji tu hak aku, so aku patut
menuntutnya, betul tak?. Aku sangat tak selesa dengan keadaan macam tu, jika berlaku lagi.

So, I’ve decided to go back to my kampong as well to spend the whole holiday there!.. Dah lama tak balik. Adalah dalam 6 bulan macam tu…(aku bukan saja x mau balik, tapi terlalu banyak assignments, projects dan nak menjimatkan kos~~~maybe some of u thought that its sounds cliché, aku x kesah). So my father gives me an idea to work as a partime tutor at my kampong. Bayaran tak seberapa, katanya. Tapi aku tak ambik pusing sangat. Janji aku tak bosan duduk rumah, sudahlah. Janji aku hepi!.ehehehehe..

So, nak tanya korang. Pernah tak kena tipu waktu memula kerja dulu? Aku dah kena sekali, aku jadi serik sampai mati wooo, coz I easily learned from the past.

BTW, don’t worry about blog updates guys, since now I’m be able to updates new things!.Just keep viewing yaa!!! Oh ya..congrats to Adam Lambert & Kris Allen for made to the final of American Idol. Ada x AI-UNDI MASUK coz aku nak undi Danny Gokey masuk semula!. LOL!!!

Seriously, Danny Gokey’s voice more demmmm powerful compared to Kris Allen.:-)

Indera:---) Did I made a right decision?...

9 comments:

fikri FAUZI said...

great to hear that.
;D

Faizal Sulaiman said...

fikri--)thanx fik!.appreciate that:-)

Bardboo said...

xpenah plak kena tipu pasal gaji nie..

Faizal Sulaiman said...

beedle d BARD---)huhuhu untung kamu.

NUke_Rude said...

erk. stakat ni tak pnah kna tipu time memula keja. sebab...x keja lagi. huhuhu

yes! bagus la ko da leh updet slalu. leh membaca blog ko.

lagipun, membaca jambatan ilmu. menulis pula garisan putus2 di atas jambatan itu.


apekah yg aku merepek nih?

Faizal Sulaiman said...

nuke--)puitisnye la. bagus2 selalu baca menambah ilmu.

farish izaryl @izreez said...

windo kamoo kah3

pauhputik said...

aku x penah kena tipu, tapi gaji kena poong sebab shot penah la... aku keje kat stesen minyak dulu.......

super said...

aku x penah kene tipu...tp majikan aku yg kene tipooo ngan aku...hehehe

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED