Monday, May 11, 2009

THE BEST THING THAT COULD’VE HAPPEN

Banyak benda dah berlaku sepanjang semester 5 aku di UiTM nih. So before I start with a new chapter, meh selongkar benda2 best & tak best semester 5 aku…

1) FOOLING AROUND
Sepanjang sem 5 ni, aku banyak berjalan dari belajar. Seyesh doe. Ada yang jalan saja2 (nak reduce stress, katanya) & ada yang pergi semata2 nak buat assignment. Ongkosnya??? Aduh..banyak sih!. Agaga..



Masa Kejadian

Januari

Sungai Gabai
Motip--)Reduce stress sanbil bakar2 ayam dan menikmati panorama ciptaan Tuhan (haha, xbley bla reason aku)

Bombay Spice,MidValley
Motip--)Temankan member buat assignment diorang sambil cuci2 mata.


Februari

Bukit Cahaya, Shah Alam
Motip--)Jalan2 sambil buat assignment about Bukit Cahaya’s Organization matters. Masa tuh musim sejuk tak abes lagi. Besh..

March

Paya Indah Wetlands & Putrajaya
Motip--)Buat assignment kat PIW. Cuma ada kat PIW dlm 1 jam setengah and the rest of time, kitorang gi meronggeng di Putrajaya. Muhahaha..

Bukit Tinggi, Pahang
Motip--)One day trip for my Park & Recreation Management subject. Dapatla rasa camne idop di perkampungan Perancis & Jepun. (click here for more)



2) SNATCHER
Ni pengalaman paling tak best berlaku kat aku. Lappy kesayangan aku hampir2 dirogol, eh..eh.. diragut!. Bahaha.. Thank God it didn’t happened!. Sialan punyer peragut. Nak ragut, lu gi ragut rumput la ngok!. Nasib lutut aku je luka dan nasib juga aku tak mengalami kesan trauma yg serius spt kebanyakan mangsa2 ragut yg lain.(tapi 2,3 hari pas kejadian, cuak gak nak kuar naik moto sorg2). Akibatnyer, lappy aku kena tuka hard disc n skrin baru. Naseb ada warranty lagi. Huhuhu..


Masa Kejadian yg Tak Best
Februari


3) BLOGGING
Ni part paling best bila bercakap tentang kecanggihan Internet. Tak lain tak bukan, berBlogging!!!. Sebenarnya aku start berBlogging dalam Ogos tahun lepas dan start aktif hujung Februari tahun ni bila rumah aku ngan jayanya memasang wiMAX P1!. Huhuhu..Dari follower yang seco-et, skunk dah jadi ramai. Alhamdulilah!. Keep viewing yer guys!!!. Sesaper nak follow, sudi2 kanlah yer. Tiada government tax@service charge dikenakan.bahahaha…





4) BIRTHDAY SURPRISE
Sem ni gak ada 2 birthday surprise yang betol2 mengujakan aku. Yang 1st tu tentula birthday aku & I don’t wanna talk about it coz aku dah citer dalam post April lepas. (click here for more). Ni nak citer pasal birthday housemate aku, BOB!. Walaupon dia cam dah tau kitorang nak pedajal dia, dia wat muka cool n siap pesan ngan aku."weh ni baju baru aku la, jangan ko lempar telur sudah” (xble bla siap pesan lagi). Tapi malangnya, ngan master planning kitorang, x dapat telur, tepong pon jadilah!!!. Ni surprise birthday yg paling besh dlm hidup aku sebab kitorang sumer bermandi tepung mlm tuh!

*yang korang tengok paling teraniaya tu adalah mangsa.kuikuikui


Masa Kejadian
May


5) TRANSFER
Sekali lagi aku nak citer pasal proses perpindahan!. Hijrah katanya. Kitorang akan berkongsi bangunan ngn budak OM?!. Apa ke hell…Terima jelah Labu…
Mula sem 6 adalah pd June 1, 2009.




6) RUSSIA

This is the latest news I’ve got from my father 2 weeks before my exam begin. Aku dapat offer further my master in Food Nutrition and Services somewhere in Russia. Dan, jawapan aku…maybe tak pergi kot coz aku dah muak tengok buku & vice versa!.hahaha. I know its sounds insane but I rather only have a degree coz I’m not ready for stepping into another level yet. Its time for me to work like crazy, earn some money, kumpul harta bebanyak, gi traveling selagi ada and plan for my future. Sambung belajar, nanti2 pon bole.

Indera--) Wrap of cycle 5!

13 comments:

farida tarmize said...

OMG!!
u r sooo lucky dapat tawarn master
ak sgt jeles
ak skang dok naek kkan pointer
cmne ni

ak jeles...
hw did u get that offer?
did u apply?

Faizal Sulaiman said...

cikkedondong--)i dunno how i get the offer but basically its from a website.so my POP go to the Kementerian to ask some opinion. yes they may offer with a scholarship but before that i need to pay a lot sums of money for the registration. actually i'm not intended 2 study at all. mls da doe!.buku pon muak tgk muka aku nih.bahaha

farida tarmize said...

aku masih sgt jeles

Faizal Sulaiman said...

cikkedondong--)x perlu jeles ok sebab aku x pegi.bahaha

NUke_Rude said...

hoho.

dalam 5 bln pun bnyk bnda jadi kan?

ni kalo kumpul stahun ni... byk mana la gamaknya.

nway. slamat bercuti!

Faizal Sulaiman said...

nuke--)betol2.selamat bercuti utk kamu juga nuke:-)

Anonymous said...

jeles jugak niehhh !!!

xleh jadi niehhh !!!

[r][a][y] - korang bercuti den berkojo pastu xleh tido lak tu...

nak carik gambar kambing lagi...muhahahah

azalia hjsalleh said...

aiyak cm2 benda best berlaku huhu

pa'din said...

waaaa.....tawaran ke rusia!!!
aku sngt jeles..walaupun ko tk nk pegi aku ttp jeles akn rezeki ko....huahuahua...
kan best kalo bapak aku dpt biter camtu, bile aku blik die kasi sprise....waaa...
agk2 ko bpe lame kene stdy kalo ko amek offer tu?

chocolatecake said...

wa...gempak tol..
senyap2..ko apply master ek

farish izaryl @izreez said...

ish ade luka kaki ke indera huhu

Faizal Sulaiman said...

[r][a][y]eusouff---)ha, cane dah jumpe kambeng blom?bahaha

lya--)boleh la.tapi benda2 best banyak berlaku mase part 4(sem lepas)

pa'din&chiocolate cake--)x perlu jeles coz ak x g pon.

rizz--)bahana cuai bawak laptop. tulah jdinya.

Mohd 'Azim Kamaruzzaman said...

hi indera..
i just jenjln baca blog org but ur blog attract me to ask u something..

u study in what course actually??
are u in in the faculty of hotel & tourism management??

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED