Friday, April 22, 2011

Lalu Ku Pergi Membawa Diri Ini Ke Sana Menjauh


Berkecai hati terhempas tak bersambut
Sendiri ku pungut cebis derainya

Bersama raga dan hampa, melara

Ku hanyut terbiar dalam gelora

Ingin benar ku jadi milikmu
Hingga akhir masa kita, bersama

Namun mimpi dan hakikat berlaga..
Nurani ku jua jadi mangsanya..

Betul kan? Bila mimpi dan kenyataan bertembung, tidak sekata…perasaan jadi havoc tak teratur, tak tentu hala.

Makan tak lalu, tidur tak lena, mandi tak basah..hidup tak terasa nikmat

Lalu kemana kita pergi membawa diri,setelah kecewa?

Mencari teduh, di balik sinar gelap mentari, meminta pada Ilahi, tawakkal dengan tabah dan redha.

Buat mereka yang mengalami prarasa begini, bersabarlah. Allah sudah tentukan yang terbaik buat kita…

Hanya mampu berdiam, terima…

Baraqa Jumaat!

14 comments:

tengkorakemas said...

ai bro..lain mcm je, ada mimpi ke he apa2 tweet aku bro, aku online aku balas :D

tengku_fir21 said...

mencari tenang

cik_sue said...

aik?kenapa ni faizal xiansheng?lain macam jer pepagi jumaat yg berbahagia ni....mengimbau kenangan lama ker?huhuhuh

Adlan said...

faizal..thanks...even its feel really awful..your word make me calm.. =T

FaizalSulaiman said...

tengkorakemas --->bereh.harini mesti ko tak online,hehehehehe..takde apa2 pun.jiwa jiwa jumaat.,hahahaha

FaizalSulaiman said...

tengku_fir21 --->temui ketenangan..

FaizalSulaiman said...

cik_sue --->wo bu ji tao.hehehehe

ha'a mengimbau benda lama...biasala:)

FaizalSulaiman said...

Adlan --->sama2 adlan.teruskan kehidupan cos we have so many things to look forward too:)

cik sakura said...

hari ini terlalu sedih..dugaan berat dtg..masih mencari ketenangan..

FaizalSulaiman said...

cik sakura --->bersabarlah ya.setiap dugaan Allah datangkan keindahan selepasnya:)

NY said...

takdir terus menduga..alhamdulillah diri masih diberi kekuatan...=)

ghost writer said...

bila kecewa buatlah seperti tidak kecewa supaya ianya lebih cepat hilang dari memakan sebahagian dari jiwa kita..

hidup mesti tabah.

FaizalSulaiman said...

NY --->terus tabah dan cekalkan hati, kak:)

FaizalSulaiman said...

ghost writer--->itulah ketabahan yang paling besar aku rasa.

jika kecewa, buatlah sperti tak kecewa:)

nice bro!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR