Wednesday, June 29, 2011

Biar Gambar Bercerita # 4: Patuh


Since we were kids, we were bound with a lot of boundaries. We were not supposed to curse others and follow certain rules and regulations. Respect the elderly and listen to them eventhough sometimes we were not agreed at all.

But why on earth we decided to disobey, when we becomes a grown up?

And most importantly, why the elderly; which is the one should set right examples, now showing bad signals, bad illustration or bad influence?


***

Ok.Gua dipaksa secara godaan oleh pemilik blog ni untuk menulis sesuatu dalam blognya. Sebagai kawan yang gua dah kenal lama, gua sumbanglah sikit penulisan buruk gua di laman dia ni. Korang jangan lupa baca tulisan gua, setiap Khamis. Hari itu saja pemilik blog bagi gua merapik. Asalnya dia nak buat setiap Jumaat, tapi dia tahu, gua kalau menulis, sekali tak mencarut memang rasa macam kentut tak habis. Lepas tak nikmat. Bau tak terasa.

Gua rakyat marhaen biasa yang memerhati marhaen biasa yang lain yang kadang-kadang buat taik! Kalau korang terbaca gua tulis pasal Kay, dia kawan lelaki baik gua. Kay ni baik tapi kadang-kadang perangai baik-baik bangang dia buat gua nak bagi penerajang Ong Bak.

Korang boleh panggil gua Al. Sambung besok sebab gua kalau dah menulis, sampai subuh belum tentu siap. Gua nak pedajal tuan blog, boleh? Padan muka lu Pejal.Sapa suruh gua tulis kat laman sekangkang kera lu ni.kah kah kah

4 comments:

tengkorakemas said...

haha aku ingat buang tabiat ke apa bro Faizal pakai 'gua'

orait bro AI, gua tunggu tulisan lu

Faizal Sulaiman said...

tengkorakemas---> hehehe..tunggu esok bro:)

Seri said...

kena tunggu ahad nanti baru dapat baca. esok ada camping lak

Faizal Sulaiman said...

Seri ---> kesian seri.takpa seri, kerja tu settle kan dulu, k!

Ahad ni postnya masih ada:)

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED