Wednesday, June 01, 2011

Geli Bercukur

Dua beradik aku yang turut ada simptom geli kat tengkuk. Family trails ke apa?hahahaha


Entry pertama June!

Antara satu perkara paling aku menggigil kegelian adalah bercukur.

Opss banyak benda nak kena cukur okay. Cukur disini membawa maksud bercukur selepas menggunting rambut.Spotnya di belakang tengkuk!

Ok aku tau tahulah aku saja atau lelaki-lelaki lain mengalami sindrom geli yang sama, belakang tengkuk merupakan antara bahagian sensitif. Ada sense, so bila disentuh terus rasa geli.

Tak tahulah bagaimana gamaknya bila bakal isteri membenamkan bibirnya disitu dan…

LOL!

Selain sensitive dengan sentuhan, bahagian tengkuk,(berdekatan dengan rambut yang selalu dicukur) juga mempunyai lapisan kulit yang agak tipis. Dua tiga kali pisau cukur mencukur kawasan itu, kulit automatic akan menjadi rengsa dan pedih.

Aku selesa mengguntimg rambut di kedai biasa dan bukan salon. Entahlah, mungkin tak rasi dengan salon agaknya sebab tak biasa selain aku rasalah potongan rambut akan jadi entah apa entah. Maaf persepsi bukan orang bandar.

Tapi satu yang nak kita alert dengan blade ni, sometimes barber tak ambil pusing dengan pisau cukur yang digunakan. Ia boleh merebakkan disease merbahaya. Hygiene apatah lagi. Kalau teringin nak digunting oleh barber, make sure dengan barber yang kita kenal atau dah biasa.

Baru syok nak menggayakan rambut untuk NAMPAK hensem. (senyum bangga)

PS1:Pernah dicukur dan hasilnya di tengkuk ada beberapa kesan luka. Serik aku nak pergi kedai tu lagi. Sudahnya seksa nak mandi.Pedih der!

PS2: Setiap kali cukur di tengkuk, fobia aku satu. Takut terpotong telinga.LOL

PS3: Ada sesetengah barber yang tukar ganti blade setiap kali nak melakukan proses cukuran. Soalan first yang ditanya 'ni side burn nak potong ke tak?'. Perghh gila nak potong?

PSP: Hari besar semalam sudah lepas. Lepas beban. Lega gila! Sempoi gila.ahahahaha

14 comments:

Nazz@Purple said...

hehehe..oo cm tu lak eh..

yenyenpreng said...

persepsi pertama june.jangan disentuh tengkuk.^^

siti azizah Sang Pencinta said...

huhuw en.. bab 'benamkan' tuh statement tak tahan babe...hehehhe

Faizal Sulaiman said...

Nazz@Purple --->yelah macam tu.bukan macam ni.ehehehehe

Faizal Sulaiman said...

yenyenpreng --->bahaya.ahahaha

Faizal Sulaiman said...

siti azizah Sang Pencinta --->saya tau kak siti expert.wakaka

ghost said...

sekali sekala ke salon untuk rasa sentuhan wanita..haha

rasanya sebab kekerapan bergunting rambut dan bercukur ia dah tak rasa sensitif,cuma geli sedikit..sedikit jer.yang lain-lain part memang cukur sendiri...puas hati.

Faizal Sulaiman said...

ghost writer---> sekali sekala bleh la kan.selalu tak besh.ahahahaha


family trails agaknya.hahaha..seyesh aku geli kat part tu.hahahaha

blog-tips-kurus said...

habislaaaaa... rahsia kelemahanmu telah diketahui umum! hehe! (^.^)

tengkorakemas said...

haha bro, yg ps3 tu memang sempoi, soalan wajib ditanya si barber, masa mula2 aku gunting kedai, dia tanya mcm tu, so aku jawab potong!

pelik gila jadinya!padahal aku maksudkan ptong nipis

Faizal Sulaiman said...

blog-tips-kurus--->kelemahan dan kekuatan tu.ahahahaha

Faizal Sulaiman said...

tengkorakemas --->tak besh kalau potong.mahkota tu mahkota.ahahaha

Unknown said...

pulak dh kan dok geli tengkuk ni..patik geli bile orang usik teling patik ni...hehhee....

Faizal Sulaiman said...

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A)---> habis la kalau faizal jumpa pojie.attack kat telinga dulu.hahahahaha

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED