Saturday, November 14, 2009

7 HARI: EPISODE 3 - BAHAGIAN 1-


Adriana Albanes adalah seorang wanita kelahiran Filipina yang sudah bermastautin di Malaysia sejak hampir sepuluh tahun lamanya. Jadi tidak hairanlah kalau pertuturan gadis berusia lewat dua puluhan ini sangat fasih dan teratur sahaja tatabahasa Melayunya. Dia sangat disenangi oleh penduduk disekitar Taman Cahaya kerana perilakunya yang sangat sopan dan menghormati orang tua. Itu tidak lagi mengambil kira pelbagai kerja amal yang dilakukan di Gereja St. Hill yang terletak di pinggir Jalan Harmoni, satu kawasan khas untuk mereka yang berketurunan Kristian Serani. Dengan seraut wajah yang cantik jelita, dan susuk tubuh yang menawan, Adriana tidak pernah kisah tentang jelingan-jelingan nakal kaum Adam yang seringkali melihat dia sebagai objek penggoda yang secara jujur, sangat tidak disenanginya.

Hingga pada satu hari, Adriana hilang dari rumahnya...
Pada mulanya, penduduk sekitar Taman Cahaya tidak pernah menyedari tentang kehilangan Adriana, hingga pemain piano di dalam Gereja St. Hill, Puan Roberta membuat aduan kepada pihak jawatankuasa Taman Cahaya tentang ketidakhadiran Adriana pada hari Ahad minggu ke tiga bulan November untuk persembahan koir gereja. Lantas, tiga puluh enam jam selepas beberapa pengakuan saksi dan setelah rumah Adriana disiasat serta diselidiki dengan penuh teliti, pihak polis membuat kesimpulan yang Adriana benar-benar sudah lesap!

Dan suspek utama adalah majikannya, Tuan Rashid dan Puan Elena, taukeh besar syarikat telekomunikasi kelima terbesar di Malaysia, Teletune.

Dan pada ketika ini, seseorang yang rapat dengan keluarga itu, merancang untuk membuat satu ugutan!

BERSAMBUNG...

No comments:

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED