Monday, December 12, 2011

Barang Lama

Aku masih menyimpan lagi koleksi VCD-VCD lama lebih-lebih lagi semasa menuntut dulu (2003-2006)

VCD pertama yang dibeli adalah horror dari Korea, Wishing Stairs. Dulu aku hardcore. dengan citer hantu, bunuh-bunuh,slasher memang dalam simpanan kocek je. Waktu nak layan tentulah malam-malam buta bila semua dah tidur.

Tapi, sekarang tak lagi. Kureng dah benda-benda ni.hahaha

Hingga sekarang aku masih menyimpan VCD-VCD dan beberapa DVD yang dibeli dulu. Barang lama beb. Mana boleh buang. Beli dengan duit tu!

Sehinggalah semalam, aku menonton filem ni… maklumlah, tatau nak buat apa petang-petang.

Minority Report,kisah polis masa depan dimana jenayah dapat dicegah awal dengan kemunculan PreCogs yang boleh meramal masa depan


Love this film. Sains fiksyen yang menyelongkar, walaupun nawaitu kita dah terang JAHAT, kita sebenarnya mempunyai PILIHAN untuk menukarkannya menjadi BAIK

Pilihan tulah yang menentukan kita siapa sebenarnya…

14 comments:

Adam Mikhail said...

aku tak pernah tengok cerita ni lagi. mohon pinjam :p

FaizalSulaiman said...

Adam Mikhail ---> boleh! no poblem. DM alamat ko:)

tak pun nanti aku burnkan utk ko:)

Nazz@Purple said...

masa study dulu..kerja student nak hilang tension..memang layan movie la..teringat dulu2..

Lelaki Ini said...

tak tau pun wujud cerita nieyh....

hanaahmad said...

wow! aku tak suka cerita2 gini. huhuhu

NUke_Rude said...

kaki vcd ni!!!


hahaha.

ghost writer said...

aku pun masih menyimpan dvd-dvd dan vcd lama dalam kotak kasut aku.tapi tuh lar,nak tengok dua kali memang tak de masa lar.

FaizalSulaiman said...

Nazz@Purple---> kan?kalau boring boleh tengok banyak kali.hihihi

FaizalSulaiman said...

Lelaki Ini ---> cerita lama ni, umar. best kalau layan:)

FaizalSulaiman said...

hanaahmad ---> best weh! siyesh!

FaizalSulaiman said...

NUke_Rude ---> tambah satu lagi. kaki DVD.

hahahaha

FaizalSulaiman said...

ghost writer ---> wah! samalah kita. kumpul dalam kotak kasut!!

♕ Mr.IX ♂ said...

yang penting niat....aku x burn lagi cite, simpan dalam external ni pn dh hampir penuh...

FaizalSulaiman said...

♕ Mr.IX ♂ ---> hahaha tau takpa!

nanti ada masa ko burn ar mal:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR