Monday, March 30, 2009

MEROKOK DAN KEMPENNYA…

N3 kali ni aku nak gebang ciket pasal rokok. Korang ada nampak tak kempen iklan baru yg di print atas kotak rokok Dunhill. Iklan yg ada imej gory ala2 citer TEXAS CHAINSAW MASACCRE tuh?. Bagi aku la, bila aku tengok imej tuh, terus piker 2 kali nak rokok balik. Dulu pon aku pena gak merokok, tapi tak la sampai jadik tegar cam sesetengah org yang bleh kata rokok tu leh jadik makanan harian dia. Post ni bukan nak sentuh isu org merokok k, coz bagi aku merokok tuh satu benda yg individualistic, so tak payah nak sibok2!. Yang aku nak tekan kat sini ialah pasal iklan gory kat kotak rokok tuh. Honestly aku nak tanya korang yg merokok:-


Korang takot tak ngan imej iklan tuh? onion head



Korang rasa tak, nak berenti semata-mata iklan seram2 kuku tu?.



Persoalan jelas sekarang ‘Adakah kempen BERHENTI MEROKOK yang baru nih akan memberi kesan jelas kepada perokok?


Aku pena tanya soklan yg sama pada member aku, juga kaki rokok. Dengan muka selamba, dia terenyum sinis sambil mengepol-ngepolkan asap rokok dengan banggenye sambil berkata merokok tuh macam makan sambal belacan. Pedas!, tapi syok woo
Cam biasa POLL undi disebelah kanan korang!



Indera:-) Apa dah jadi dengan kempen TAK NAK ek?

3 comments:

rizz said...

hehe dlu isap rokok menthjol..heh yup smoking kdg2 leh ilangkan tensen..tp 4 me tidak g skang sbb asma:p stop hikss

Indera said...

oyeke rizz!.
k la da brenti.
tapi for sure rokok 2 mang ilangkan stress!

the virus said...

aku mmg perokok yg tegaq...stakat iklan gmbaq camtuh mmg x mkn, tp aku respect ler ngan usaha kerajaan dlm menggalakkn org ramai utk x merokok...tp sejak tok guru nik aziz ckp yg perokok nie lg hina dr lembu, aku ada ler cuba2 nk brenti...harap2 mnjadi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR