Sunday, June 21, 2009

GRACE EMPUNYA CERITA

Sapa Grace ni? Awek aku ke?. hohoho..

Grace ni anak kucing aku laa. Bulu putih, ada tompok hitam kat ekor dia dan bermata biru jernih.

Adik aku bela lepas mak dia tinggalkan dia (Adik aku yg sulung sempat marah2 depan aku sambil kata “apa punya mak la kan, angah!. Tak berperi..berperi.. apa?, sambil menggaru kepala dia.)

“berperikemanusiaan”, aku menyambut kata2 budak kecik tu.

“aaa..Tu la yang kita nak cakap. Cikgu kita cakap macam tu”, dia menggaru pulak hidungnya sambil membelai2 anak kucing yg sedang makan ikan goreng depan kami tu. Adik bongsu aku yg yok yok oo melihatkan abangnya membelai kucing tu pon sibuk menyampuk jugak.

“ish..bodo la ko ni. Ni kan binatang, bukan manusia”, kata dia sambil menarik ekor anak kucing itu kegeraman (Ada ciri2 pengganas nih!). Si abang buat derk je bila adik dia cakap camtu. Malas nak melayan agaknya…

Diam2, tanpa persetujuan dua orang budak kecik tu, aku namakan anak kucing tu ngan nama Grace. Ahem..dia betina okay. Kalau aku cakap ngan dua budak tu yg aku pilih nama tuh, confirm diorang takkan setuju punya. Selain nama tu agak susah nak disebut, diorang lebih selesa ngan nama Putih, Tompok, Comel, Tijah, Tipah, Bedah, dll.

Tapi pilihan aku tetap Grace. Sebab aku sangat terpikat ngan Grace Kelly. Nak tau sapa?

Korang gugel la sendri!. Hohoho….

Tapi tu kisah 6 bulan yg lepas. Skang, Grace dah hilang. Aku balik cuti semester haritu, bayang Grace langsung tak nampak. Bila aku tanya si abang, “Mana Putih? (nama yg adik aku bagi). Dia pon jawap “Ntah. Kita pon tak tau”, katanya endah tak endah sambil bermain lumba kete ngan adik bongsu aku.

Huhuhu..mana la ko Grace..Sampai ati ko tak tunggu abang!. Uwaaaa…

Indera:---)Skang adik aku bermanja ngan Noneng, kucing jantan peliharaan jiran sebelah rumah aku. Bulunya oren macam kucing Garfield!

p/s--)gamba takde motip coz aku tak sempat amik gambo Grace.huhuhuhu

7 comments:

CikYana(",) said...

saya pun ade kucing taw

kucing sy nama PESU

haha..dinamakan sempena cite Hagemaru

nanti..belikan sy kucing baru

:P

dark said...

cess..hengat gambau kucen ko..
baru nk paw..har!har!har!
teringat sahabat aku pnah cakap,
``suke kucen, x sama dgn sayang kucen``..hehehe..
lalalala...salam bro~

Mr.shari said...

comey kucin ko bro!

haha~

Aisyah AR said...

nak bela kucing sesangat...
tapi my along alah pula...
asal ada kucing nanti mesti dia bersin ajer...
pastu mula lah ngamuk...
waaarrrgghhh!!
scaryyy...

p/s: I want a kitty...hukkhukkhukk

amma92fashionism said...

ahah!!comel nye kucing 2..
tapi syg da hilang~
panggil la wonderpets..haha!!
telefon brbunyi~telefon brbunyi~
=P

chocolatecake said...

ak pun ada kucing
lincah sagt..da la comei...
name dier shamemey...

-- [ ankEl r4p ] -- said...

lpas ni kamu jangan curik kucing jiran lak.kamu ni bukan leh harap sangat, karang kucing tu di kidnap oleh kamu pula..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR