Tuesday, June 01, 2010

MORALITI DAN KEBIADAPAN


Salam;

Entry pertama June.

Percayakah dalam hidup kita memang perlu untuk menjadi kurang ajar?
Aku tak menggalakkan.
Tapi kau fikir sendiri.

Bila situasi2 terdesak berlaku. Umpama kau melihat beberapa kereta menyelit-nyelit dalam kesesakan lalu lintas.

Ada kala bila berbuat baik-penuh moralis dan tata susila-, lebih2 di bandar2 besar jangan harap kau akan mendapat balasan setimpal. Malah kau akan diinjak-injak. Silap perhitungan, mungkin kau akan kemalangan.

Bila situasi2 terdesak berlaku. Umpama kau melihat beberapa kereta menyelit-nyelit dalam kesesakan lalu lintas.

Ada kala bila berbuat baik-penuh moralis dan tata susila-, lebih2 di bandar2 besar jangan harap kau akan mendapat balasan setimpal. Malah kau akan diinjak-injak. Silap perhitungan, mungkin kau akan kemalangan.

Ini namanya buat baik salah, buat jahat lagilah salah.

Ada sesetengah pemandu memang biadap bila memandu. Kurang ajarnya macam *#*&^&*)()&
Tegas aku la, kalau kau sudah berada di lebuh raya, pandulah dengan berhemah. Gunakan akal, bukan nafsu. Ingat nyawa kau tu. Ingat juga orang yang menanti kepulangan kau.

Tak susah kan?

Siapa makan cili, dialah terasa pedasnya..

FaizalSulaiman:---)Adakala kita tergamam lihat kebiadapan pembuli jalan raya...


Mari sama2 berdoa keatas apa yang berlaku pada kapal misi bantuan ke Gaza. Panas hati dengan kebiadapan Israel!!!

6 comments:

r-mean said...

"ingatlah orang yg tersayang" [iklan]

El-Zaffril said...

Along juga pembuli jalan raya... mahu membuli kamu... hahahaha

FaizalSulaiman said...

r-mean ---)hehehehe..benar2;)

FaizalSulaiman said...

El-Zaffril --)ehehehhe..jenayah tu long.ahahaha..sori entry sama pagi tadi, cuma salah script jer.

epol said...

kekadang mmg nak kena ajar org yang bangang tak reti nak bersopan kat jalan raya..taruk je bro..ape2pon jgn beremosi ketika memandu..bahayo ^^

FaizalSulaiman said...

epol ---)kena jadi kurang ajar seketika.hahahaha.serius beb!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR