Friday, May 28, 2010

SYARAT HIDUP DISAYANGI, KHIANAT JANJI HILANG JASA

Salam Jumaat.

Mulia kan hari ini?

Quote diambil dari one of my fav movie, 1957 Hati Malaya.

Kata2 itu ada benarnya kan? Untuk hidup tenang, kita harus ada perasaan sayang menyayangi. Ala2 sayang-sayang Alif Aziz jugalah ni. Tak kiralah samada sesama manusia, haiwan2 dan tumbuh2an. Cakap macam korang tengah baca advertorial pulak.

Senang cerita, keadaan keliling. Buat salah, minta maaf. Kalau salah, tak perlu nak maki hamun. Cakap elok2. Kata orang Melayu. Adab sopan. Kalau tak kerana adab pun, sila jadi profesional.

Zaman2 orang kena maki hamun dengan kaunter servis ni dah lama. Sila elakkan. Ingat, syarat hidup, disayangi. Kata2 orang umpama doa. Jangan sampai orang berdoa tidak baik buat kita.

Tapi sekali kau buat silap. Dengar ya, sekali. Berkemungkinan seumur hidup kau menyesal.
Tak kira la, ko tersilap tolong orang, kerja kau dipertikai whatsoever.

Khianat janji, hilang jasa..

p/s: aku dah terpaut cinta dengan lagu ini.aduyaii.ahaha. Filem yang bakal menyerang pawagan 3 june ini;)




FaizalSulaiman:--)Heading towards to Shah Alam for my convo.

6 comments:

El-Zaffril said...

En. Faizal... bile kamu akan ke shah alam itu

Nadya ©™ said...

Bila tengok ayat syarat hidup disayangi tu terus teringat lagu ajai & kris dayanti-perlu kamu T_____T

FaizalSulaiman said...

El-Zaffril ---)long..faizal dah ada kat shahAlam dah ni, skunk stay kat umah pakcik kat KL.ahad ni konvo!

FaizalSulaiman said...

Nadya ©™ ---)ha'a kan.soundtrak dr citer tu la neh;);)

nuRuLain_zAiNi said...

nice..so nice

Abe Annahl said...

one of my fevret

hati: siti nurhaliza

:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR