Tuesday, December 07, 2010

HIJRAH: SUATU PERMULAAN


Salam

Maghrib semalam sudah berakhir tahun lama, bermulalah tahun hijrah yang baru.

Mulakan sesuatu yang baru.
Hijrah menuntut sedikit pengorbanan
Sedikit keberanian juga kepercayaan

Berubah menjadi seorang insan yang lebih berakal, bertanggungjawab, bertakwa selain meninggalkan remeh temeh lagha yang sudah dilakukan dahulu.

Tahun baru, buku baru!

Actually, tak payah nak tunggu tahun baru semata-mata nak renew azam baru. Setiap hari adalah hari baru untuk sorang manusia tu.

Tambahan pulak manusia layak menerima peluang ke dua, selagi hidup bernafas di muka bumi ini!

Selamat menyambut Awal Muharram

Dulu masa sekolah agama, lepas aje sambutan cuti Maal Hijrah ni, mesti ada program.

Paling feymes nasyid lah.

Aku pernah jugalah masuk, nasyid tu dan lagu paling top tentulah lagu Maal Hijrah tu.

Satu muharam detik permulaan
Perkiraan tahun islam hijrah
Perpindahan nabi dan umat islam
Dari kota Mekah ke kota Madinah

Fakta: Hijrah diambil dari peristiwa Junjungan Besar, Muhammad S.A.W berhijrah, menyatukan kelompok Muhajirin dan Ansar, di Kota Madinah, demi agama Islam tercinta=)


FaizalSulaiman---> Harini nak habiskan shooting dari pagi ke petang! Yang penting, footage kena cukup! Shooting apa? Adalah.. Oh ya, malam ni episode terakhir Jilbab. Pastikan membacanya!

14 comments:

Lelaki Ini said...

selamat maal hijrah!

FaizalSulaiman said...

Lelaki Ini--->Salam maal Hijrah juga bro!!:)

Frodo Baggins said...

salam maal hijrah
serius lagu tu epic gile
wakakakakakka ...
ingat dulu2an bw sepanduk
sambil tubjuk hero .. woohooo


berhijrah kpd yg lbh baik \

FaizalSulaiman said...

Frodo Baggins---> haaa tau takpa! sumpah epic sebab bait2 nya masih lekat dalam kepala otak neh=)

harapnya penghijrahan itu kekal=)

Seri said...

salam maal hijrah

menanti episod terakhir Jilbab

FaizalSulaiman said...

Seri---> Selamat membaca ya, Seri!

salam maal hijrah juga!

Frodo Baggins said...

lagu dulu jenis berhantu kot ... haha
lagi suara yg nyanyi lagu ni ada aura
semangat abessss .. kah3x

FaizalSulaiman said...

Frodo Baggins ---> ha betul tu.ko ingat lagi lagu patriotik lama2?aku igt lagu fransisca peters dulu tu.sblm berita jam 8 kat TV1 mesti ada.hahaha

apik pehe said...

salam maal hijrah boh...
nok g shooting mane plok tu?huhu

mr.syazwan said...

hijrah itu perjuangan...

hijrah itu persaudaraan

oleh itu mari semua kita sambut maal hijrah

tingkatkan semangat tegakkan syiar islam

untuk sepanjang zaman....

hehe

FaizalSulaiman said...

apik pehe--->salam maal hijrah juga boh!

hehehehe..ni dok cr location yg sesuai..mcm tak cukup footage aje..huhu:P

FaizalSulaiman said...

mr.syazwan --->pakai baju raihan sekali ngan songkok hijaz tu.tangan letak kat tepi, silangkan:)

tengkorakemas said...

Salam Maal Hijrah bro :)
semoga semakin maju bro :)

Jilbab dan Chendana dah nak habis..sob2..mcm tak caya pula..

FaizalSulaiman said...

tengkorakemas--->yup!hehehehe..tunggu malam ni Jilbab 25!

Selamat membaca, bro!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR