Friday, February 19, 2010

LUNA-BLACK-LOLA: THE MUSICAL


Cinta?

Luna menung lagi. Apalah salah dia. Tak cukup cantik kah dia dengan Black?. Kenapa mesti memilih Lola?

Kenapa? Kenapa?

Sudahlah huruf awal nama pon sama. Kau nak rembat pulak laki aku plak!. Cisss tak guna punya betina!. Hari ni jugak aku setelkan!

Dari jauh kelibat Luna berlenggang lenggok menyusuri gigi sawah. Angin bertiup mesra. Cantik betul liuk tubuh Luna "dipukul" angin sesepoi itu.

Bajet kau cun sangat la, bisik hati jahat Luna. Matanya meliar kiri ke kanan. Memerhatikan kalau-kalau ada makhluk lain yang sibuk hendak menghalangnya dari menyerang ciptaan Tuhan paling tak guna itu.

"Hey, betina!", Luna memekik dari jauh. Lola mengerling manja. Seketika wajahnya bertukar kelat apabila melihat Luna berlari pantas ke arahnya dengan muka yang sangat garang. Ingat aku kisahlah tuh!, cemuh Lola tak berperasaan.

"Jangan datang ke sini semata-mata nak jerit pekik dengan aku yang aku ni perampas laki kau. Aku dah tau!. Drama swasta je nih!", sindir Lola sambil mencebik bibirnya yang konon-konon seksi itu. Luna mendengus marah. Ciss tukang tilik ke apa betina nih!, tukas Luna memarahi dirinya sendiri.

"Kau dah merosakkan cinta aku, faham!. Kau pemutus hubungan aku dengan Black!", jerit Luna semahunya. Lola tetap bermuka selamba. Kemudian dia menyambung dengan nada yang sungguh menjengkelkan.

"Kau tahu apa ertinya cinta, Luna?", tanya Lola dengan keningnya terangkat. Belum sempat Luna menjawab, kedengaran suara Lola memecah kesunyian. Tiba-tiba irama kedengaran di udara.
"Jika ditanya tentang cinta..macam-macamlah jawapannya. Ada cinta yang bawa derita..ada cinta yang sanggup merana.."

Luna mendengus meluat. Dia tak mahu kalah!. Black kepunyaannya!

"Pulangkan cinta hatiku..Pulangkanlah padaku..", Luna bersuara. Wajahnya sedih. Demi Black, cinta hatinya, dia sanggup berbuat apa saja!

Lola tersenyum sinis. Luna takkan mampu menghalang niatnya dari memiliki Black. Dia akan buat apa saja untuk memiliki cinta hatinya itu. Kau jangan nak berangan, Luna!, bisiknya jahat. Kedengaran irama dari kejauhan.

"Betapa ku cinta padamu. Katakanlah..kau cinta padaku..Sematkanlahku di hatimu..Walau dimana berada..Ingat ku dalam doamu!"

Irama terhenti. Baik Luna mahupun Lola tak mahu mengalah. Masing-masing mulai memasang amarah.

Namun tiba-tiba, kelihatan Black dari kejauhan dengan Lilie; janda muda beranak tiga.

Luna dan Lola saling berpandangan sesama sendiri dan irama berbunyi lagi...

"Setiba..di persimpangan..langkah kita tak lagi sehaluan. Bermula di saat itu, tidak senada irama dan lagu..Begitu hidup ini tiada yang abadi..yang patah tumbuh..yang hilang berganti..."

Dengan tidak semena-mena, tubuh mereka berdua basah lencun seperti disiram air sejuk. Buntang mata mereka melihat seorang lelaki sedang duduk di atas pangkin dengan laptop disisi ,sambil bercekak pinggang sambil membebel-bebel marah.

"Kurang asam punya kucing!. Aku bukak lagu, kau pun mengeow-ngeow bising. Berambus!", jerit budak lelaki itu lagi sambil menutup playlist dari laptopnya

Moralnya: Cinta itu buta. Tapi jangan kau dibutakan dengan cinta. Kelak membuatkan kau gila merana yang sudahnya merampas sesiapa saja yang punya!

11 comments:

hans said...

jgn percaya pada cinta 100%

FaizalSulaiman said...

hans---)yess..

cinta ini

membunuhku.

aiceh!

Mknace said...

:) :) :)

NUke_Rude said...

haha.. aku ingatkan series baru tadi.. cis!

iyllienaz said...

haha..aku pon ingat series baru..

FaizalSulaiman said...

Mknace---);D

FaizalSulaiman said...

NUke_Rude ---)hahahahaha..nuke tertipoo.kih;p

FaizalSulaiman said...

iyllienaz ---)kalu siri baru, aku wat promo siap2;)

joegrimjow said...

camne ley tak pasan entry ni ek?
huhu
okess
da update
;)

FaizalSulaiman said...

joegrimjow ---)wokeh joe.takpe2.human mistake:)

miss keroppi said...

wau!! best cite ni!! gudlark!! xterpk dek akal~~

smiling keroPPi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR