Saturday, February 20, 2010

PERAM: EDISI LUPAKAN...LEPASKAN

Salam;

Edisi peram paling pendek ditulis setakat ini.

Kala ini jiwa kau sedang kacau. Tetapi kau masih cuba mengagahkan diri dengan senyuman, kerja2, gelak tawa dan paling penting...

...jangan biar diri kau merasa sunyi. Itu ubat paling mujarab selain meminta petunjuk dari Allah.

Ok, biar aku terus terang.

Setiap dari kita pernah merasa sakitnya putus cinta. Putus kasih. Lebih2 dengan orang yang benar2 kita sayangi. Lumrah kalau kita kecewa. Normal kalau kita sedih.

Cuba kau lupakan. Perlahan-lahan lepaskan ia. Manjakan diri kau dengan sesuatu yang belum pernah kau cuba mahupun sibukkan dengan persekitaran.

Bangun dari kesedihan..

Oh tidak wehhh...

Kerana aku juga mengalami perasaan itu sekarang...

Adakah aku seperti seekor ketam sedang mengajar anaknya berjalan lurus???

Sumpah beb! Perasaan itu sakit!!!

FaizalSulaiman'sFootNote:---)Kuatkanlah diri..,menghadapi semua ini...

gambar ihsan Google


dalam proses recovery.Lempang sikit pipi. Kembali semula ke dunia realiti!

30 comments:

Miss Izah Mohamed said...

bawak2 la bertenang ye saudara..
bykkan buat mende2 faedah..
baca Quran ke ape2 lah..
smoga jiwa tu tenteram skit.. :)

nabilah_2908 said...

hye..slm ziarah..slm kenal... :)

sy faham.. apa ygawk rs sekarang..
bertahan lah....awk kena kuat..

semua kesakitan itu akan hilang juga...bnyk2 kn lah bersabar...kembali kepada yang Esa..mengadulah pada Nya...insya'Allah..awk kn jadi lebih tenang... :)

FaizalSulaiman said...

Miss Izah Mohamed--)thanks miss izah for ur advice;)

FaizalSulaiman said...

nabilah_2908---)thanks nabilah.
terima kasih sudi singgah;)

hans said...

yups
biasalah tu
adat putus cinta atau ditinggalkan
cuma jgn wat keje bodoh sudah

iyllienaz said...

tabah la menghadapi..

'AQILAH said...

masa aku dulu, aku selalu busykan diri..macm mase tuh, petang je aku main basikal 2 jam...setiap hari...barang2 yang dia bagi, aku tak buang..sayang...aku suruh kawan aku pegag...jadi tak nampak...selepas 3 bulan...aku pulih..:) meh sini aku tolong tampar pipi ko..puk puk ! :P hehe

FaizalSulaiman said...

hans---)yeahh..jangan wat keje bodoh, sudah!

FaizalSulaiman said...

iyllienaz---)thanks iyllie;)

FaizalSulaiman said...

'AQILAH--)tulah kan.bizikan diri.hehehe..tampar2 manja la bleh ka?hohoho

Amir said...

Faizal, bunga bukan sekuntum. Jangan sebab putus cinta, kita mcm xde hala tujuan. Memang susah nak lupakan, tapi cuba elakkan dari fikir pasal si dia. pergi jalan2, main dgn kwn2 ke..

FaizalSulaiman said...

Amir ---)thanks amir.fuhhh..aku ngah dalam proses recovery kot neh.thanks..thanks;)

~ h a n i m h u s i n ~ said...

chill bro =]

itu semua adalah cobaan..
smoga mhadapi hari mdatang dengan tabah..

FaizalSulaiman said...

~ h a n i m h u s i n ~ --)super duper cool chill neh.hehehe.

thanks for your advice;)

Tunjuk Bintang said...

bro!!! indah ker jatuh cinta? perit ker putus cinta... sememangnya cinta itu memang sialllll.. peduli apa aq kata begitu. cinta.. bullshit!!!!

miss lolly a.k.a luvfareda said...

biasalah tu adat bercinta kan.

sabau je lah.

FaizalSulaiman said...

Tunjuk Bintang ---)wah..cinta bullshit tuh.cukup mengagumkan;p

FaizalSulaiman said...

miss lolly---)Alhamdulilah;)sabar sudah ni lolly.thanks okay!

e. indah said...

true ..perasaan itu sakit, sakit yg hanya yg rasa saja yg tahu

**salam jejak sini

FaizalSulaiman said...

e. indah---)kan?.betol2;)

thanks singgah;)

rhapsody LiN said...

woah.. pedih tol perasaan tu.
huhu..

tp bila single pn bes gsk. lg bnyak masa untuk diri sendiri.
:)

FaizalSulaiman said...

rhapsody LiN ---)hehehe..tulah kan. single is better;)

Mr.YesterdaY said...

tabah kan hati mu...

n

jgan wat bende bodoh...

ingat tu..!!!

FaizalSulaiman said...

Mr.YesterdaY----)thanks bro. dok aihh aku tak watla mende2 buduh itu ok;p

NUke_Rude said...

cinta dtg dgn risiko nya. heh.

FaizalSulaiman said...

NUke_Rude --)hat ni mang aku setuju bangat!hehe

julianasuparman said...

jgn gunakan mata untuk melihat cinta...
gunakan hati untuk kenal cinta...

epol said...

lame tak menapak kat blog nie..hehe..
cam patah ati je bro?rileks la k..ade hikmah tu..
nway,jgn peram lama2..nanti masyam :p

FaizalSulaiman said...

julianasuparman ---)love this quote. mang jiwang tol ko juli;)

FaizalSulaiman said...

epol ---)hahaha..tulah kan.kang tak laku, aku lelong sudeh.hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR