Monday, April 20, 2009

NERVOUS BREAKDOWN…HAMPIR KE SITU

N3 tanak gempak plak kan?. Dalam keadaaan khayal + separuh sedar + waras, aku masih menggagahkan diri mengepos n3 utk kali ni. Ehehehehe. Komited katanya!. Xbley bla doe!. Biasala, dah lama2 study, fikiran musti menerawang entah ke mana lalu aku poskan n3 ni utk tatapan korang (ces, cam artis la pulok!). Sblom aku kembali membuka buku dengan bushannye, aku nak kongsi citer semasa aku mengikuti 1 ceramah dr sorg motivator famous yg gelarkannya Dr Mat. Dalam gelak2, banyak mesej Dr Mat nih!

Dr Mat: Kamu tau kenapa org melayu tak maju sampai skunk?
Kitorang:
Senyap (dan ada yg buat muka ineseeen tak tau)


Dr Mat: Kamu tengokla pada budayanya. Org Melayu suka bersajak,berpantun & bersyair. Ayat2 yg diorg guna pon berbunga-bunga. (Sambil berjalan ke depan stage & berlagak spt nak menyanyi)


“… Hendak ku tangisssss….tiadaaaaa berair mata “..(suara buat2 garau).


Dengan muka sarkastik dia pon komen


“Nak nangis mesti la ada air mata!. Cuba tengok lirik lagu omputeh. So straightforward. Kalau lirik lagu kita?’, Dr Mat tanya dengan muka annoyingnya. Kitorg gelak. Dia siap beri conto doe!



“.. ku petik bintang2, biarpun banyak halangan....” boleh ke petik? Panjat pakai tangga?
“…puncak kasih kita, rendangnya oh seketika”, setau saya puncak tu cam bukit, camne leh jadik rendang???
“..aku tenggelam dalam lautan kasih sayangmu”, aik?kasih sayang ada lautan?

Dr Mat pon tambah, tu la sebab kdg2 budak2 melayu laa ni tak nampak apa yg dimahukannya. Selalu dlm keadaan kabur coz tenggelam dalam lautan asmara. Huhuhuhu..

Tu kot antara sebabnya ramai org kita suka lagu Indonesia yg lebey straightforward dan dekat di hati…
Bak kata2 akhirnya sambil bersajak sinis—“Semalam adalah hari ini dan esok..esok..akan ku tinggalkan” (dia pon tambah. “camne laaa nak maju”)

Indera:-)Berkongsi apa yg ada

*1st song-P Ramlee(Dimanakan ku Cari Ganti)
2nd-Kenny, Remy, Martin (Suratan @ Kebetulan)
3rd-Ziana Zain (Puncak Kasih)
4th –BPR (Dari Sinar Mata)

8 comments:

shamimi said...

Sememang org melayu ssh nk ubah mindset...
Klu blh mkn ms yg lama...
Gud luck to ur final exam...
Gua pon nk final jgk nie...

rizz said...

i like kak ziana.hahahha

Indera said...

shamimi--)lamanya ko menyepi bro.ehehehe.ggod luck 4 u too.

rizz--)treadmark ZZ ialah keningnya.ehehehehe

Live as Homosapiens said...

sokong gak Dr.Mat tu~

suka lagu SIMPLE PLAN!!!

hehhe~~

PoOhEm0 said...

huhuhu...
no komen..

Indera said...

Live as Homosapiens--)hahaha.ada betol ckp dr mat tuh.ehehe

PoohEmo--);-)

AkuAyie said...

Ahaha!!..
aku pernah dengar ceramah ni..
tapi org len la kot..
Masa tu form 5..

Indera said...

akuayie--)musti kome gelak gila2 cam aku kan? gagaga..:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR