Sunday, January 16, 2011

Contest Recommend Lagu Terbaik:D!!!

Klik imej terus ke page tuan blog:)

Salam
Asalnya memang nak join kontes dari fellow blogger Muhammad Zaki ni, tapi udah di tag oleh blogger Nuke Rude.

Sempoi la ko! Macam tahu-tahu aku nak buat kan?hehe

Sekarang waktu dah satu sentengah lebih. Masih belum tido. Masih membuat nota tapi dalam masa yang sama, nak join jugak kontes unik Zaki ni.

Dia ni katanya bosan. Nak cari lagu untuk hilangkan kebosanan. Ok la kan. Aku banyak aje nak cadangkan pada Zaki, tapi syarat kontes, hanya satu saja.

Dengan itu aku memilih sebuah lagu MELAYU, zaman 90 AN. Masa tu mungkinlah aku kecik lagi. Tapi bila dengar sekarang, sudah jadi malar segar.

Lagu yang menjadi pilihan: Visa- Dalam Gerimis



Lagu ni berentak slow rock. Aku rasa bukan hard rock sebabnya, takdelah unsur rock menggila pun. Permulaan dengan suntikan plucking gitar karen (LOL) menyusur pada intro perlahan dan alunan suara Sham (Vokalis Visa) yang ‘macho’ membuatkan aku teringat akan alunan sama pelantun seperti Zarul (Umbrella: Ramalanku Benar Belaka), Blackrose: Penantian, Allayarham Shamrin (Fotograf: Di Alam Fana Cinta)

Mungkin lagu Dalam Gerimis ni tak berapa familiar dengan generasi-generasi baru sekarang , al maklonglah lagu lama waima generasi skunk lebih kerap disogokkan dengan music seberang. Ah kau tahu sajalah music mana tu. Slot TV petang pun sudah bertukar ‘Dari Seberang’apatah lagi muzik kita?

Elemen ‘Dalam Gerimis’ turut diselitkan petikan keyboard pada chorusnya kemudian bersambung music rocknya pada bridge.

Dalam Gerimis sudah menjadi malar segar buat pencinta music awal tahun 90 an termasuklah aku.

Habis Visa, aku nak tag 2 orang bertuah lagi:
1) Annahl
2) Seri

Ini yang aku ambil dari page Zaki:)
Syarat-syaratnya:

1. Jadi follower blog 'What Happens If U Get Scared Half To Death Twice' ni.

2. Buat satu entry bertajuk 'CONTEST RECOMMEND LAGU TERBAIK :D' dan linkkan banner kat atas ni dalam entry dan di sidebar.

3. Search satu lagu favourite anda kat Youtube ke, 4shared ke, Mediafire ke, atau kat mana2 je, lepas tu just paste embed link lagu tu kat dalam entry sekali.Satu blogger, hanya satu lagu terbaik sahaja ya.

4. Tag 2 orang bloggers yang lain untuk join, and make sure diorang tau.

5. Notify me.Hantar link entry ampa semua ke entry ni dan tuliskan tajuk lagu sekali dalam komen tu.Siap.Senang kan? ;)

Tarikh tutup: 14 FEBRUARI 2011

Genre lagu dan bahasa adalah tidak menjadi masalah.Rock, techno, pop, rnb, oldies dsb.Lagu Melayu ke, Korea ke, Siam ke, Jepun, English, apa2 jenis bahasa pun, tak kisah.Aku pentingkan sedapnya muzik tu je.Lirik dia aku kurang sikit.Tapi jangan lagu2 setan sudah.

Hadiahnya?? Sila ke link yang aku pautkan tu. Yang penting ada itik tu ok:)haha comey!

9 comments:

MR. SYAH said...

ske gak lagu2 dari kumpulan visa ni..

Muhamad Zaki Zafir said...

thanks join bro! terbaik lagu ni.aku dgr sambil nyanyi ni.ahaha. :D:D

Faizal Sulaiman said...

mR.sYaH-->hehe..layan gak syah yek:)

dengar lagu ni best la,,bagi faizal:)

Faizal Sulaiman said...

Muhamad Zaki Zafir--->my pleasure, bro!

aku igt ko tatau lagu ni..yela lagu oldtimer kan.ehehe

Seri said...

nak pilih lagu apa ek untuk contest ni?....

Faizal Sulaiman said...

Seri:--> apa2 lagu seri.faizal dah bubuh syarat2nya ni:)

goodluck!

tengkorakemas said...

good luck bro :) lagu visa untukmu selamanya satu lagi lagu berhantu, setuju?he2

Faizal Sulaiman said...

tengkorakemas--->yeahh setuju.lagu tu antara favret jugek:)

Anonymous said...

wa~~ best jugalagu dia~~

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED