Friday, January 07, 2011

Planner dan Cibir



Kenapa kena ada planner?
1) Mudah. Nak-nak kalau ada tarikh penting macam meeting ke. So kita bleh tulis terus dalam petak tarikh berkenaan
2) Nampak professional. Imej kena build juga.
3) Kalau nak rujuk tarikh-tarikh senang.Buatnya kalau clash dengan tarikh-tarikh penting?

Selebihnya, kau orang fikirlah sendiri. Aku baru beli semalam lepas selama ini tulis caca marba dalam buku tiga lima (ok aku tipu, bukan buku tiga lima: buku note book kulit keras). Aku lebih suka planner berbanding daily journal. Bila nampak muka surat berkepuk macam daily journal, mulalah tangan aku gatal nak lukis orang lidi lah, muka shin chan lah, conteng-conteng lah..macam-macam.

Kau orang mesti kena ada satu.

Masa takkan tunggu kita, beb! Kita kena kejar masa.

Ps: Semalam kehilangan sejumlah besar air dalam badan. Nearly dehaydrate sebab cibir (cirit birit). Makan biawak ke apa? Harini tetap bekerja macam biasa. Kerja melambak, kot:((

Ps2: Maaf ya, tak sempat nak blogwalking dan menulis dia Blogbusta! Warghh kena pelangkung aku:P

Bonne Jounee!!

Entry pendek:konon-konon sakit sangatlah:))

16 comments:

bardboo said...

tp surirumah sperti aku x perlukan planner!! hehe

zixol said...

aku punye planner conpem penuh semuanya dgn program...

Seri said...

tak ada planner pun terus tulis kat kalender. biasa guna buku tulis sekolah yang warna coklat catat nota/ meeting/ rujukan dll. memang jadi pekasam hujung tahun baru buang. hehe

Unknown said...

selalu ada buku note kecik ngan pen dalam poket setiap masa kalu keluar~

avid said...

sedang tersadai di gurun ketandusan-idea-untuk-menulis-di-blogbuster juga. kena banyak membaca balik.

Pencacai Alim said...

kalau ada SU lagi best..tkyh pening pasal jadul..

ceh mcm org besar jek..kahkahkah

Faizal Sulaiman said...

bardboo --->isshhh plan juga bard.

mana nak beli itu, beli ini..hehe

Faizal Sulaiman said...

zixol --->ni cikgu didikasi neh:))

Faizal Sulaiman said...

Seri --->ala2 pakai buang neh:))

Faizal Sulaiman said...

avid gunner ---> yupe.some goes here.kena carik material neh:)

Faizal Sulaiman said...

Pencacai Alim --->perghh ko..main SU skunk neh:))

NUke_Rude said...

kononn2nya org mcm aku ni perlu la sgt planner bagai ni. Ended up tersimpan dalam almari buku. dan akan tersedar kewujudannya bila tiba tahun2 yang akn datang. ended up, planner2 lama tu jadi buku catatan bila masuk meeting yg membosankan.

boleh lukis2 gamba.

Faizal Sulaiman said...

NUke_Rude --->orang cam ko memang kena ada planner la bro:) hehe

apa2 pun ko lukis tetap lawa, aku ni...barai!haha

Muhamad Zaki Zafir said...

adoi punye seksa drp aritu aku nk bukak blog ko xblh2.

planner aku dlm henpon.bgs siap ade tukang jerit buat itu ini.reminder! hehe.cpt2 sembuh bro cherry berry tu ya.

jom la join contest kt blog aku.contest recommend lagu terbaik.senang je. ;)

Faizal Sulaiman said...

Muhamad Zaki Zafir --->eh ya ke bro? berat dah ke blog neh,warghhhh

ok nanti aku join, k!!!mesti join! nak buat sekreatif yang mungkin!

tengkorakemas said...

oh yeah, best gile ada internet, amik ko bro, sampai entri lama2 aku nak komen gak haha

keracunan makanan kot tu huhu..
bro, beli readers digest bulan ni ada planner free!

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED