Sunday, July 25, 2010

HIDUP KITA AKAN SENDIRI JUGA, AKHIRNYA

Salam

Rentetan entry semalam. Aku sudah khabarkan pada cik A. Dia marah dengan aku mula2 tapi selepas dia membaca komen2 dari mereka2 yang menasihat, A kembali senyum.

Kata A

‘Takpelah, Zal. Aku nak jadi positif mulai saat ini. Tak apalah aku berbelanja untuk keluarga. Asal mereka bahagia. Aku pun rasa bahagia’
Aku tanya

‘Ko tak rasa apa-apa langsung?’
A geleng. Dia senyum je. Haih A, duka di hati kau siapa jelah yang tahu…

‘Aku ringankan otak. Ini masalah remeh, Zal. Biarlah apa-apa pun, aku rela berkorban. Allah kan Maha Tahu. Aku redha. Lagipun sampai bila nak bergantung dengan family?’

Aku angguk. Betul cakap beliau. Dia sambung dengan kata-kata bermakna, yg membuat aku terfikir sehingga sekarang, saat ini.

‘Hidup kita akan sendiri jugak, Zal. Mati pun kita sendiri’

Betul kan? Sampai bila nak bergantung?

Lama seh tak pi sini...


FaizalSulaiman:--) Harini lawatan ke Matta Fair di JB. Kerja banyak siott

4 comments:

Pencacai Alim said...

biarkan gaji sedikit asalkan setiap sen ada berkat daripada gaji berpuluh ribu tapi jauh dari berkat..

Parkcheek Chun Li said...

'like' pencacai alim's comment

Faz Nandra said...

suka dengan kemuliaan hati si A =) hehe....

hanisah hassan said...

saya pun suka ...sokong faz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR