Tuesday, July 27, 2010

SETENGAH SYA'ABAN

Pemandangan indah di Bujang Firefly Bandar Penawar. Macam lukisan kan?


Salam:

Malam tadi Nisfu Sya'aban. Walau siangnya aku tak puasa sunat, malam tetap meluangkan masa membaca Surah Yasin bersama-sama keluarga. Ayah sambut kat surau, jadi mak ngan adik beradik sajalah yang sama2 join baca.

Seronok. Sesekali baca sama2 macam tadarus Al Quran plak.

Tenang jiwa. Bila teringat dosa lama, terasa malu dengan Allah. Terasa segan dengan Sang Pencipta ini yang tak jemu-jemu mencurah rezeki, nilai hidup, ilmu, kebahagiaan dalam keluarga kami.

Nisfu Sya'aban diraikan ramai umat Islam dalam bulan Sya'aban, pada pertengahannya sebagai satu saat dimana umat Islam menutup catatan ibadah, langsung di angkat ke langit, sebelum menerima catatan baru sebaik sahaja masuk waktu maghrib 15 Sya'aban. Nisf sendiri membawa maksud "setengah".

Bila tiba catatan baru, aku khususnya dan kalian yang beragama Islam umumnya perlulah meningkatkan amal ibadah kita selain berazam memperbaiki kesilapan lampau. Cuba perbaiki silap, tanamkan azam dengan ibadah yang cukup selain amalan2 sunat yang perlu diamalkan.

Semoga hidup kita diberkati, diberi perlindungan dan amalan yang sentiasa diredhai Allah.

Ramadhan bakal menjengah. Kalian sudah bersedia?

FaizalSulaiman:---)Amin ya robbal Alamin

13 comments:

PMOfficial said...

nk wat entry pendek a....sat

'AQILAH said...

:) ku berjage buat assgnmt..hee..

Faizal Sulaiman said...

Parkcheek Chun Li---)bagus2 aku nak like kejap lagi

Faizal Sulaiman said...

'AQILAH --)yes.ada tbaca entry ko tu:0

Faz Nandra said...

amin insyaAllah.... moga amalan kita diterima =)

*ahlan wasallan ya Ramadhan(n_n)")

Faizal Sulaiman said...

Faz Nandra---)amin ya robbal alamin:)

shahirahkhairudin said...

Amin..
*sedey* ;(( tak dpt nk wat yassin sbb ade kelas..

Anonymous said...

kita memperingati nifsu syaaban sempena hampir tibanya ramadhan....

Pencacai Alim said...

aku pon nk ciplak pokcik cunli jugak..

Faizal Sulaiman said...

shahirahkhairudin --)shira attend kelas ke?part time student ek?

Faizal Sulaiman said...

Blogger Mr.Homosapiensz --)betul tu mal!aku setuju!

Faizal Sulaiman said...

Pencacai Alim--)pokcik cunli memang suka kena like.wakakakaka

shahirahkhairudin said...

wawawa.. haah... ekeke..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED