Tuesday, July 27, 2010

SETENGAH SYA'ABAN

Pemandangan indah di Bujang Firefly Bandar Penawar. Macam lukisan kan?


Salam:

Malam tadi Nisfu Sya'aban. Walau siangnya aku tak puasa sunat, malam tetap meluangkan masa membaca Surah Yasin bersama-sama keluarga. Ayah sambut kat surau, jadi mak ngan adik beradik sajalah yang sama2 join baca.

Seronok. Sesekali baca sama2 macam tadarus Al Quran plak.

Tenang jiwa. Bila teringat dosa lama, terasa malu dengan Allah. Terasa segan dengan Sang Pencipta ini yang tak jemu-jemu mencurah rezeki, nilai hidup, ilmu, kebahagiaan dalam keluarga kami.

Nisfu Sya'aban diraikan ramai umat Islam dalam bulan Sya'aban, pada pertengahannya sebagai satu saat dimana umat Islam menutup catatan ibadah, langsung di angkat ke langit, sebelum menerima catatan baru sebaik sahaja masuk waktu maghrib 15 Sya'aban. Nisf sendiri membawa maksud "setengah".

Bila tiba catatan baru, aku khususnya dan kalian yang beragama Islam umumnya perlulah meningkatkan amal ibadah kita selain berazam memperbaiki kesilapan lampau. Cuba perbaiki silap, tanamkan azam dengan ibadah yang cukup selain amalan2 sunat yang perlu diamalkan.

Semoga hidup kita diberkati, diberi perlindungan dan amalan yang sentiasa diredhai Allah.

Ramadhan bakal menjengah. Kalian sudah bersedia?

FaizalSulaiman:---)Amin ya robbal Alamin

13 comments:

Parkcheek Chun Li said...

nk wat entry pendek a....sat

'AQILAH said...

:) ku berjage buat assgnmt..hee..

FaizalSulaiman said...

Parkcheek Chun Li---)bagus2 aku nak like kejap lagi

FaizalSulaiman said...

'AQILAH --)yes.ada tbaca entry ko tu:0

Faz Nandra said...

amin insyaAllah.... moga amalan kita diterima =)

*ahlan wasallan ya Ramadhan(n_n)")

FaizalSulaiman said...

Faz Nandra---)amin ya robbal alamin:)

shahirahkhairudin said...

Amin..
*sedey* ;(( tak dpt nk wat yassin sbb ade kelas..

Mr.Homosapiensz said...

kita memperingati nifsu syaaban sempena hampir tibanya ramadhan....

Pencacai Alim said...

aku pon nk ciplak pokcik cunli jugak..

FaizalSulaiman said...

shahirahkhairudin --)shira attend kelas ke?part time student ek?

FaizalSulaiman said...

Blogger Mr.Homosapiensz --)betul tu mal!aku setuju!

FaizalSulaiman said...

Pencacai Alim--)pokcik cunli memang suka kena like.wakakakaka

shahirahkhairudin said...

wawawa.. haah... ekeke..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR