Friday, December 25, 2009

TIUB KAMU DAN KOMENNYA

Terjemahan asal YouTube, aplikasi video sosial terbest abad ini.., bagi aku lah. Tak tau la korang camne.

Aku selalu guna YouTube utk cari videoclip selain trailer2 filem terbaru yg bakal menghentam pawagam. Keahliah pon ada.., tapi aku jarang upload video dlm aplikasi nih.

Sambil tunggu2 download habis, aku suka skroll ke ruangan comments.

Jum selongkar komen di YouTube dan pandangan penonton video di sini...

Misha Omar adalah Misha Omar. benci betul kalau org labelkan org Malaysia mcm ni contohnye Misha Omar whitney houstan Malaysia lah. Butterfingers tu nirvana Malaysia lah. entah pape
(Komen terhadap performance Misha Omar dlm AJL dimana beliau memenangi AJL utk lagu Bunga2 Cinta)

Citer paling bangang 2009
&
ni filem ke teater kanak2?? p/s: pe jadah catriona ross pakai blouse modern ala2 zaman kini???

(Komen terhadap trailer filem Lembing Awang Pulang Ke Dayang)

Cukup ar dua je. Bukan korang nak baca pon kalu aku bubuh banyak2.hahaha..

Yang penting, kita yang tahu menilai mungkin akan memberi komentator yang relevan berbanding komen-ikut-suka.

Disini, kita dapat melihat, dari pelbagai latar akan melahirkan pandangan. Ada yg terlalu marah, sampai emosi tidak boleh dikawal, maka tertulis ayat2 kasar. Tapi aku sendiri tidak menafikan semua tu. Itu hak individu dan mereka ada hak untuk bersuara di negara yg berdemokrasi.

Tapi, adakah bebas bersuara itu diterima dengan hati terbuka?

Tepuk dada..tanyalah makcik Markonah sebelah umah kau:)

Till then, toodles. Love and heart you! (gila sissy! choy!!!)

NotaKakiFaizal---)Lusa ada kenduri kendara sebelum menempuh 28 December yg penuh ngan ketakutan.hahahaha...LOL

14 comments:

mr.syazwan said...

mulut org mana leh di tutup

lantak p la...

yg penting FUUUYOOOO ngan diri kita

=)

cikmemy said...

hehe..aku macam kamu.gelak2 bace komen2 2..kadang2 malu pon ade tgk org macam 2...fanatik

s a r a said...

jarang kot melayari tiub kamu tuh..las bkak bile nak cari drama cik ah cik nin yg ade kat prima tu..ahaha kampungnye daku~

sHaH said...

manusia bro..
nak buat macam mana kan?

FaizalSulaiman said...

mr.syazwan ---)cayalah en wan! FUUUYOOOO ngn diri kita ;p

FaizalSulaiman said...

cikmemy ---)ye betul2.tp aku jarang rasa malu, sebab gelak je banyak;p

FaizalSulaiman said...

s a r a ---)ouh citer yg kat astro tu ek?hehehhe..rajin gak la kamu buka ;p

FaizalSulaiman said...

sHaH---)yep..memang fi'il manusia lagu ni kan ;p

jane said...

hahahah

kalo saya, saya suka baca pastu gelak2kan jer

byk komen bodoh dari komen intelek

yg pnting, stiap org ade pndpt sndr wwalopon nmpk tak logik n kutuk teruk..itu yg pling benaran dowhh

huhuhuhu

avid gunner said...

youtube.

tempat paling banyak aku jumpa budak2 emo x tentu hala.

fyi, sebelah rumah aku makcik sapiah. makcik markonah kena hantar rumah org tua kata mak cik sapiah (merepek)

hans said...

hahahaha
lagi teruk dari tu aku penah baca

FaizalSulaiman said...

jane --)hai jane.thnx for dropping by.
saya suka baca dua2 dan gelak kuat2 bgn sgt tak beradab.hahaha

FaizalSulaiman said...

avid gunner--)kirimkan salam sayang kita kat makcik sepiah tau;0

FaizalSulaiman said...

hans--)hahaha..aku saja tanak bubuh.hehehehhe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR