Tuesday, August 17, 2010

APA YANG KITA DAPAT DENGAN TERSENYUM?

Salam Ramadhan

Beberapa minit sebelum pergi kerja. Aku mengenangkan ocehan tidak berhenti adik aku, Faris terhadap abangnya, Haiqal.

"Kal..kenapa muka kau masam je. Senyum la sikit"
"Sibuk la kau ni. Biarlah"

Garang tol si Haiqal ni. Memang dia jenis yang susah tersenyum, nak-nak waktu pagi masa nak pergi sekolah.

Betul cakap Faris. Kita memang perlu tersenyum. Permulaan hari kot. Jangan masam2 walau permulaan hari kita dimulakan dengan dugaan. Senyumlah sedikit. Paling tidak ia menggembirakan hati kita dan juga orang lain:)

FaizalSulaiman:---)Hikmah dengan senyum..penawar secebis duka:) Dah dekat seminggu budak berdua ni puasa. Alhamdulilah...

14 comments:

Faizal@PeJAY said...

dpt kepuasan..

FaizalSulaiman said...

Faizal@PeJAY---)tulah..tau takpe kan, bro!

epol said...

yang penting senyuman yang ikhlas dan bukan yang menjengkelkan..hehe

FaizalSulaiman said...

epol---)ngeh2.hehehehe..sinis la ni kiranya.hihihi

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

pahala...senyum lah kan sedekah

FaizalSulaiman said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o ---)betul tu.sokong sangat2:)

Tunjuk Bintang said...

baik adik2... pose penuh mintak angah duit raya nak duit warna merah X 5 dalam angpow..

FaizalSulaiman said...

Tunjuk Bintang---)yay! tp budak2 takle pegang duit byk2.hehehe

nurayunni said...

bgus ajak bdk2 kecik..

hanisah hassan said...

Akak juga jarang senyum , tapi kalau dah senyum .Boleh pengsan org tau .( Mode perasan )....ngehngehngeh....Nantikan satu kejutan akan berlaku dalm tempoh dua minggu ni....wait....

iyllienaz said...

senyum seindah suria..=)

FaizalSulaiman said...

nurayunni ---)tulah.harap2nya sampai diaorang besar nanti.InshaAllah:)

FaizalSulaiman said...

hanisah hassan ---)uitt kejutan apa kak?wahh tak sabar nehhh:))))

FaizalSulaiman said...

iyllienaz ---)ya!!bersetuju!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR