Monday, August 02, 2010

LAPAN: SEBUAH PERMULAAN

Salam;

Alhamdulilah Subuh kedua selepas semalam di bulan Ogos. Sedar tak sedar, kita dah menghampiri ke Ramadhan Al Mubarak, kan? Haihh tak sabarnya nak berpuasa. Tahun ni, fully months of Ramadhan, aku berpuasa dengan keluarga. InsyaAllah.

Bulan penuh mubarak ini juga dapat di harap mampu memperbaiki apa yang kurang semasa puasa musim yang lepas. Eh tahu kan puasa bukan je menahan lapar makanan, tetapi menahan semuanya. Telinga dari mendengar sesuatu yg melalaikan, pandangan mata dari melihat sesuatu yg mampu melunturkan pahala puasa kita.

Puasa memang kedengaran senang, tetapi perlaksanaan untuk mendapatkan puasa yang diredhai Allah itu adalah sangat sukar. Sukar sebenarnya.

Ok lah bermula 8.8.10 ini sebuah kolaborasi seram akan dihidangkan buat anda semua. Kolaborasi ini melibatkan 2 penulis, 2 cerita dengan 1 konsep yang sama. Seram-Romantis. Aku akan menulis sebuah kisah berjudul "Chendana". Hah, nak tau citernya macam ne? Keep up reading nanti ye. Sementara tu, leh tengok teaser posternya di bawah ni:)

Loro ini diambil dari frasa Jawa bermakna DUA.


FaizalSulaiman:--)Siri black comedy FARCIR EP 40 bahagian 2 akan disiarkan jam 8 malam ini di laman sesawang Aksara Keraian. Apakah kesudahan taufan angin lintang yg melanda Kebun Bunga? Akan adakah yang terselamat untuk edisi malam ini?

7 comments:

Pencacai Alim said...

LORO? mnda tuh?

Faizal Sulaiman said...

Pencacai Alim ---)versi jawa untuk DUA:)

hanisah hassan said...

jawa ker kamoooo

Faizal Sulaiman said...

hanisah hassan ---)hahaha..campur kak.my mom jawa, ayah saya banjar:)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

xsabar nak puasa :) siyes. hoho

MR. SYAH said...

xlama lg dh nk puasa.. akan cuba berusaha meluangkn masa 8/8 nnt.. ingin tahu cerita loro ni..

Faz Nandra said...

selamat berpuasa nanti =) cikgu faizal... erkkk.. awal sikit ucap,takpe kan?? hehe...

daku menunggu LORO Itu (n_~)")

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED