Thursday, September 09, 2010

MONOLOG: THE CONTEST

Klik gambar untuk terus ke link kontes!


Ok kali ni aku join kontes yang dianjurkan oleh blogger MrHomosapiensz. Ini adalah kontes berbentuk gambar disertakan dengan caption.

Monolog The Contest adalah medium Mr Homosapiensz dalam menulis cerpen sulung beliau, yg judulnya juga sama--Monolog. Jom semak sinopsisnya

Monolog menceritakan kehidupan Iqmal (watak utama) selepas kematian isterinya yang menghidapi satu penyakit misteri dan pada masa yang sama melahirkan anak sulung mereka, Adam. Sedikit demi sedikit rahsia perbuatan isterinya selama ini dibongkarkan dan diceritakan melalui teknik 'flashback' watak utama. "Monolog" yang dimaksudkan ialah, selepas kematian isteri Iqmal iaitu Aisyah. Iqmal menjadi tidak keruan. Hilang arah. Berlaku monolog dalaman antara fikiran positif dan fikiran negatif. Selepas itu, monolog itu semakin menjadi-jadi walaupun bukan kehendaknya. Adakah ia satu monolog? Ataupun satu mesej yang ingin disampaikan oleh suatu entiti? Ataupun bisikan entiti yang ingin menghancurkan hidupnya? Atau kekeliruan personaliti (split personality) dia? Nantikan penerbitan cerpen "Monolog", Eksklusif di Blog homosapiensz,blogspot.com. Mungkin terdapat pelbagai kejutan lagi kerana cerpen ini merupakan cerpen spontan Mr.Homosapiensz!


Ha..tengok tu..cerpen spontan. Kira idea keluar on the sport ya, Mal?he he he

Aku ketahui kontes ni sebaik sahaja di tag oleh beliau menerusi promo di FB. Kemudian aku follow developmentnya menerusi blog peribadi beliau.

Ok ini pic yang aku dah edit. Di ambil di sekitar kawasan kampung aku. Dulu tempat ni penuh dengan semak dan belukar. Aku masih ingat pokok ni boleh bercambah dengan angin. Tak ingat la pendebungaan jenis apa.hehehe Dah lama tinggalkan dunia Sains neh:P


Inilah hasilnya.

Harap diterima ya, Mal!

FaizalSulaiman:--)Menolong emak ayah adik abang di dapur. Gotong royong sungguh!

2 comments:

Anonymous said...

thanx coz sudi memeriahkan contest mal ni yg x seberapa.....

MONOLOG ni juga merupakan expressi aku trhadap hidup aku sendiri....huhuhu

(adaptasi kisah benar jugak la....)

p/s: rengsa tu apa yer...

Faizal Sulaiman said...

Mr.Homosapiensz ---)welcome Mal.

sokong je apa yg ko buat neh..

ps:rengsa tu maknanya sengsara yg amat sangat

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED