Thursday, September 02, 2010

NUFFNANG NI MURAH HATI BETUL LAH: AL KISAH VASELINE


Salam Ramadhan

Tinggal beberapa hari lagi nak raya. (Motif tetiba cerita pasal raya? Puasa belum habis lagi ok)

Memula sekali aku nak ucap terima kasih buat en Nuffy yg tak putus2 bagi iklan. Walupun jumlah earnings yg aku dapat taklah sampai boleh beli kereta, aku suka lihat development en nuffy milik aku tu. Alhamdulilah berkat update entry, berkat blogwalking, berkat korang yg datang membaca dan mengomen, en Nuffy bagi habuan ni.

Sekarang tengah diberi iklan Vaseline. Truly..deeply at first..aku tak berapa nak kenal produk Vaseline neh. Serius. Back at 2008 baru aku kenal doh! Memang sumpah blur kerbau balau, tatau produk ni apa sebenarnya. Jadi bila kawan2 especially girls meminjam-minjam krim ni (aku leh kata krim la walaupun hakikatnya ia adalah jelly ye!) dengan girls2 lain, aku mulai tahu function benda alah ni.

Vaseline dikeluarkan dari produk2 Uniliver ini bukan saja menghasilkan jeli petroleum, tetapi juga deoderen, krim kulit serta losyen. Berasal dari perkataan Jerman (Wasser=water) dan Greek (έλαιον=Oil) dibuat kali pertamanya pada tahun 1872 dan dibeli syarikat Uniliver pada tahun 1982.

Historical, kan?

Tujuannya melembapkan permukaan kering macam tumit kaki selain memperbaiki tekstur kulit supaya lebih chantek+tertawan+menawan+kebabom semua.

Sejak dari tu, aku pergi cari jelly ni di Watson.

Ok aku ada 1 kepelikkan. Jangan cakap dengan sapa2 ok.LOL

Ubat-ubatan saya.Tengok..ubat kuning pun ada. Pernah menggunakannya ketika eksiden lama dulu:) Check: Vaseline yg tak abes guna.LOL


Aku suka kumpul ubat-ubatan termasuk Vaseline di atas ni dalam medical kit. FYI, hidup aku memang tak lengkap kalau takde medical kit neh. Tapi takdelah sampai bole bukak 1 farmasi. ROFL!! Maklumlah..dulu berangan nak jadik ahli farmasi! Medical kit ni cukuplah untuk aku sorang. At least sakit pening terjaga:))

Korang tengok.., Vaseline tu tak habis guna pun..sebab aku sangat JARANG menggunakannya. Tumit kaki lelaki biasalah. Takkan nak halus mulus pulak?? Erkk!

Tapi iklan kat TV dan tinjauan beberapa blog mengatakan Vaseline ni ada mengeluarkan beberapa produk, especially untuk wanita bagi menghalang kekasaran kulit especially akibat penghawa dingin. Ianya dipanggil Vaseline Intesive Care.

Gambar pecah2 sikit sumbangan Google


Menurut iklan tu lagi, kulit menjadi lebih lembut, cantik dan promo aku..silalah beli berbotol2 ya. Raya dah nak dekat! Tu yg sekarang ni promo dlm iklan en nuffy plak.he he he Rajin2 klik la ads Vaseline tu ya:)

FaizalSulaiman:---)Aku igt petroleum ni sesuai buat plastic jer..

22 comments:

MR. SYAH said...

first time dgr ttg produk ni..

rasa xpyh guan sbb kulit dah lembut dan licin(bajek)..hahaha..

Anonymous said...

mal pn dpt gak iklan vaseline ni....ingtkn ubat angin ker......

Faz Nandra said...

^-^ sama juga....faz pun memiliki ubat vaselin tu.. hehe.. dulu pun tatau,tapi sejak kak berikan satu barulah tau...

=) jarang sekali menggunakannya...hikhik

Pencacai Alim said...

produk apa tuh..aku ingat losen jeh..tp dh tua kendur jga kulit.hakhak

shahirahkhairudin said...

weeehuuu.. SK suke vaseline.. suke.. suke.. da nak raya.. kite kasi FS duit raya.. picit nuff nuff FS jap lagi.. :p

Faizal Sulaiman said...

mR.sYaH---)hehehe..rugi syah.ouhh takpe kulit da chantek kan?hihihi

Faizal Sulaiman said...

Mr.Homosapiensz ---)ubat bagi licin kulit mal.lelaki takya kut.perempuan sesuai:)

Faizal Sulaiman said...

Faz Nandra ---)mybi kulit faz tak kasar lagi.try je pakai.kat bibir pun boleh tuu

Faizal Sulaiman said...

Pencacai Alim---)muahahahahaha klako klako.belaila kulit anda sebelum ia terlewat.miahahaha

Faizal Sulaiman said...

shahirahkhairudin ---)ngeh2. terima kasih shira!!

'AQILAH said...

aaaa vaselin penyelamat bibir merekah...bagus ni.. pakai dah 2 tahun tak habis2...hee :D

Faizal Sulaiman said...

'AQILAH ---)wahh kau qilah.betul jimat.ok la tak habis.aku punya penuh lagi.hahahaha..

Unknown said...

ajar la aku cmner nak dapat BE..hehe

Faizal Sulaiman said...

apik pehe---)ok2 nanti aku share deh:)

hanisah hassan said...

akak pun pakai vaseline....

Faizal Sulaiman said...

hanisah hassan ---)wahhh..saya rasa vaseline ni macam keperluan asas org perempuan agaknya, kak:)

PMOfficial said...

aku x phm nufy2 ni....

Faizal Sulaiman said...

Parkcheek Chun Li---)tools dr syarikat marketing utk pasarkan produk thru blog;)

mr.syazwan said...

saya pengguna tegar produk VASELINE..

kini lembut membelai wajahku ini
indah mekar senyuman bibirku..

baru boleh kekal FUUYOO

ha ha ha

Faizal Sulaiman said...

mr.syazwan ---ngeh ngeh..mesti kacak bergaya neh.

sangat la fuyooo nyaaa

Lady Waleane said...

vaseline telah menemani hidup saya sejak dibangku sekolah lagi. haha.. leh wat iklan x ayat aku? byw, vaseline ni sgt berguna jugak kalau kulit melecur terkena minyak panas or oven panas. masa kat uitm dulu aku sentiasa bwk g kicen ;)

Faizal Sulaiman said...

Lady Waleane--)wah aku tatau pun benda tu leh letak kat bahagian melecur.thanks for the info:)

Anda Mungkin Menyukai

src="http://www.linkwithin.com/widget.js"> Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer is his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please note that all works include short stories and online novels published in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer first.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED